Koniec słomek w McDonald’s? Sieć testuje nowe rozwiązanie

Koniec słomek w McDonald’s? Sieć testuje nowe rozwiązanie28.01.2023 14:14
McDonald’s stawia na różne, ekologiczne rozwiązania
Źródło zdjęć: © Unsplash

McDonald’s jest jedną z firm, która dostrzega wyzwania związane z ochroną środowiska naturalnego. Właśnie dlatego popularna sieć restauracji chce, aby wykorzystywane przez nią materiały i opakowania były częścią gospodarki o obiegu zamkniętym, a nie stawały się odpadem. Wiąże się to z ograniczaniem użycia tworzyw sztucznych. Firma testuje właśnie nowe pokrywki kubków, które w przyszłości mogą pozwolić na rezygnację ze słomek.

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP Naturalnie.

Ilość tworzyw sztucznych, która każdego roku trafia do środowiska, jest przerażająca. Organizacja WWF (ang. World Wide Fund for Nature) szacuje, że co roku pomiędzy 19 a 23 mln ton plastiku trafia do samych mórz i oceanów. Znaczna ich część to mikroplastiki (o średnicy do 5 milimetrów), poważnie zagrażające morskim ekosystemom. Problem wciąż narasta, a podejmowane kroki nie zawsze są wystarczające. Z tego powodu warto doceniać każdą inicjatywę, która, chociaż w niewielkim stopniu może zmniejszyć ilość plastikowych odpadów, zanieczyszczających naszą planetę.

Koniec słomek w McDonald’s?

Jedną z firm, które starają się zmierzać w stronę coraz bardziej ekologicznych rozwiązań, jest McDonald’s. W sieci popularnych restauracji zrezygnowano m.in. z plastikowych sztućców na rzecz drewnianych, do 2025 r. planowane jest też zastąpienie stosowanych opakowań tymi, które pochodzą ze źródeł odnawialnych, recyklingu lub certyfikowanej produkcji, ograniczenie stosowania tworzyw sztucznych w zabawkach Happy Meal, a także zmniejszenie zużycia słomek i pokrywek w wybranych krajach.

Ostatni z pomysłów jest już testowany w niektórych miastach Stanów Zjednoczonych, o czym donosi CNN. Pokrywki ze słomkami zastąpiono specjalnymi wieczkami (również wykonanymi z plastiku) ze specjalnymi wypustkami, zapobiegającymi rozpryskiwaniu napoju. "Aby się z niego napić [red. kubka z nową pokrywką], klienci muszą odciągnąć zakładkę i włożyć ją do małego otworu. Jest podobny do pokrywki "sippy cup" w Starbucks", jak wyjaśnia CNN.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Solve for Tomorrow

Te wieczka pomagają zoptymalizować nasze opakowania i wyeliminować użycie małych plastików, to tylko jeden z wielu rozwiązań, które sprawdzamy w ramach naszego ciągłego globalnego zaangażowania na rzecz zmniejszenia ilości odpadów - przekazał rzecznik amerykańskiej sieci McDonalds's.

Chociaż pomysł nie zakłada całkowitej eliminacji użycia plastiku, to samo ograniczenie słomek może przyczynić się do redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery (powstającego podczas ich produkcji) oraz zmniejszyć ilość plastiku, która ostatecznie zmienia się w trudne do przetworzenia odpady. Warto przypomnieć, że Polska była pierwszym krajem, gdzie McDonald's wprowadził papierowe słomki najnowszej generacji. To, że sieć nie używa ich w naszym kraju, nie oznacza jednak, że problem nas nie dotyczy.

Skutków zanieczyszczenia naszej planety nie można zredukować do granic określonych państw. Mają on wymiar globalny i w mniej lub bezpośredni sposób oddziałują na każdego z nas. Dodatkowo, jeśli nowe opakowania sprawdzą się, niewykluczone, że trafią również do polskich restauracji, a papierowe słomki zostaną wycofane, lub będą dostępne na życzenie. To też ucieszy niektóre osoby, narzekające, że takie słomki szybko rozmiękają i po dłuższej chwili nie nadają się do użycia.

Karolina Modzelewska, dziennikarka Wirtualnej Polski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.