Interbrand 2013: Marki technologiczne zmiażdżyły konkurencję

Interbrand 2013: Marki technologiczne zmiażdżyły konkurencję30.09.2013 10:37
Źródło zdjęć: © Interbrand

Co roku Interbrand prezentuje zestawienie najwięcej wartych i najbardziej wpływowych marek świata. Przez ostatnie 13 lat niekwestionowanym królem była Coca-Cola, której nikt nie potrafił odebrać pierwszego miejsca na podium... aż do dzisiaj. W tegorocznym zestawieniu najdroższą i najbardziej wpływową marką jest Apple, ale inne firmy technologiczne również radzą sobie nie najgorzej.

Za producentem iPhone'a uplasował się Google, spychając tym samym dotychczasowego króla - Coca-Colę - na trzecie miejsce. Pierwszą piątkę zamykają kolejne firmy z "naszego podwórka": IBM oraz Microsoft. W pierwszej dziesiątce znajdziemy jeszcze Samsunga na miejscu 8. i Intel na pozycji 9. - marki te zamieniły się miejscami w porównaniu z zeszłorocznym raportem. O rosnącej potędze sektora nowych technologii może świadczyć również fakt, że największy awans w porównaniu z zestawieniem za rok 2012 zanotował Facebook, który przesunął się z pozycji 69. na 52.

Z setki najbardziej wpływowych marek wyleciało natomiast BlackBerry, choć nikogo chyba to specjalnie nie zaskoczyło. Spadek zaliczyła również Nokia, która zajmuje obecnie 57. pozycję, a jeszcze w 2011 roku była na pozycji 14. (w 2012 spadła na 19.).

Raport Interbrand sporządzany jest co roku na podstawie kilku wskaźników, takich jak płynność finansowa i skuteczne zarządzanie poszczególnymi markami przez ich właścicieli, przywiązanie konsumentów do danej marki oraz rola jaką odgrywa ona w decyzji zakupowej potencjalnego klienta. Badanie pokazuje przede wszystkim jak silną rolę odgrywają firmy technologiczne w codziennym życiu nas - konsumentów - co oczywiście przekłada się na coraz lepsze wyniki finansowe ich właścicieli.

Pierwsza 10 rankingu Interbrands prezentuje się następująco (w nawiasie porównanie z zeszłoroczną pozycją):
1. Apple (awans o 1)
2. Google (awans o 2)
3. Coca-Cola (spadek o 2)
4. IBM (spadek o 1)
5. Microsoft (bez zmian)
6. General Electric (bez zmian)
7. McDonald's (bez zmian)
8. Samsung (awans o 1)
9. Intel (spadek o 1)
10. Toyota (bez zmian)

_ Grzegorz Barnik _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.