Apple do Microsoftu: Przerwijcie emisję spotów reklamowych "Laptop Hunters"

Apple do Microsoftu: Przerwijcie emisję spotów reklamowych "Laptop Hunters"16.07.2009 20:30

Seria spotów reklamowych Microsoftu "Laptop Hunters" nie spodobała się firmie Apple, której prawnicy, jak utrzymuje Kevin Turner, dyrektor operacyjny giganta z Redmond, zadzwonili do niego z żądaniem zaprzestania ich emisji.

"Laptop Hunters", czyli co złości Apple

Spoty reklamowe giganta z Redmond, produkowane w ramach kampanii "Laptop Hunters" (Łowcy laptopów), mają dowieść, że kupno komputera Mac jest mniej opłacalne od kupna komputera PC. (zdaniem samego Steve'a Ballmera, szefa Microsoftu, nie ma sensu w wydawaniu dodatkowych 50. USD tylko po to, aby na takim samym sprzęcie pojawiło się logo firmy Apple)
. Są one kontynuacją zapoczątkowanej we wrześniu ub. roku kampanii Microsoftu pod hasłem "I'm a PC", a będącej odpowiedzią na akcje marketingowe Apple "I'm a Mac". Wywołały one spore poruszenie, zwłaszcza w społeczności użytkowników Maków - w Internecie pojawiła się już nawet ich parodia z udziałem "bezdomnego Franka".

Przykład jednego ze spotu Laptop Hunters:

Śmieszne żądania firmy z Cupertino

W trakcie trwania konferencji Worldwide Partner Conference 200. (13-16 lipca), Kevin Turner, dyrektor operacyjny giganta z Redmond, wspomniał podczas swojego wystąpienia, że dwa tygodnie wcześniej otrzymał telefon od prawników Apple, którzy żądali...zaprzestania emisji spotów "Laptop Hunters"!.
Oto fragmenty wypowiedzi Turnera, która znalazła się w udostępnionych przez Microsoft zapiskach z konferencji:

$Prezentowaliśmy te reklamy o wartości komputerów. Pytaliśmy po prostu przypadkową osobę, która chciała kupić komputer, ile pieniędzy chce na niego wydać. Gdy odpowiedziała np, że "nie więcej niż 100. dolarów", dawaliśmy jej taką sumę mówiąc, aby poszła do sklepu i przekonała się co może za nią kupić. Później wracała ze sklepu i prezentowała na co się zdecydowała. To była całkowicie improwizowana reklama.
I wiecie skąd wiem, że te reklamy działają? Ponieważ dwa tygodnie temu otrzymaliśmy telefon z działu prawnego firmy Apple. Dzwoniąca osoba powiedziała - "Hej, musicie zaprzestać emitowania tych reklam, gdyż właśnie obniżyliśmy nasze ceny". Mówiła coś o kwocie około 10. dolarów. To był najciekawszy telefon, który odebrałem w historii mojej działalności biznesowej.$
Turner zapowiedział również, że Microsoft nie zamierza zaprzestać emitowania spotów, natomiast obrażone Apple nie wydało jeszcze żadnego komentarza na temat opowiedzianej przez niego historii. Jeżeli jest ona prawdziwa, z pewnością wiele osób przyzna, że firma z Cupertino zachowała się, delikatnie mówiąc, niepoważnie.

Na koniec warto jednak dodać, że Apple ostatnio faktycznie obniżyło ceny komputerów. Więcej na ten temat można znaleźć w artykule ""Podatek od Apple" niski jak nigdy dotąd".

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.