Zespół Wirtualnej Polski wygrał hackathon dziennikarski Editors Lab
Zespół WP.pl projektem aplikacji, która gromadzi informacje na temat aktualnych wydarzeń w najbliższym otoczeniu użytkownika, wygrał dwudniowy hackathon Editors Lab - Hackdays.
W warszawskim hackathonie rywalizowały zespoły złożone z dziennikarzy, grafików i programistów. Ich zadaniem było stworzenie rozwiązań ułatwiających użytkownikom dostęp do interesujących ich aktualnych treści, których dostawcami są różnego rodzaju media, w tym także serwisy społecznościowe.
Spośród opracowanych pomysłów największe uznanie międzynarodowego jury zdobył projekt reprezentantów WP.pl. Zespół naszego portalu przygotował aplikację o nazwie Newsbeam. Ma ona z jednej strony służyć do śledzenia w smartfonie informacji na temat aktualnych wydarzeń, które mają miejsce kilometr od położenia użytkownika, a z drugiej pomagać dziennikarzom w dotarciu do osób będących w pobliżu interesującego je zdarzenia i pozyskiwaniu od nich informacji.
Sarah Marshall, redaktor social media na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w "The Wall Street Journal", uzasadniając werdykt jury, podkreśliła, że aplikacja przygotowana przez WP.pl doskonale wykorzystuje geolokalizację w obiegu newsa. Autorzy tego rozwiązania: Tomasz Grynkiewicz, Michał Januszewski i Tomasz Mikulski, wyjadą w nagrodę na finał Hackdays w Barcelonie. Zmierzą się tam z 1. zespołami z całego świata.
W polskim konkursie wzięło udział 1. ekip. Wszystkie zaprezentowały swoje pomysły wczoraj wieczorem podczas otwartego seminarium zorganizowanego w warszawskiej siedzibie Agory. Nagrody publiczności zdobyły ekipy Muratora i "Newsweek Polska". Ta pierwsza (Tomasz Kowalski, Artur Bożek, Tobiasz Parys) zaproponowała stworzenie platformy o'News, która opiera się na algorytmie analizującym zachowania użytkownika w serwisie i potem dostosowującym jego układ i sposób podania newsów do jego potrzeb. Natomiast zespół "Newsweeka" (Piotr Stasiak, Jarosław Pilusik, Łukasz Tomasik) wymyślili TwittPaper - narzędzie do sortowania tweetów według ich wagi i do prezentowania tej selekcji w przejrzysty sposób. Ma ono pomagać m.in. redakcjom w wyłuskiwaniu ważnych informacji z chaosu Twittera.
Organizatorem wydarzenia Editors Lab - Hackdays były "Gazeta Wyborcza" i Global Editors Network, a partnerami Google i Orange.