Tablety 3G sprzedają się bardzo powoli

Tablety 3G sprzedają się bardzo powoli
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

13.07.2011 10:57, aktual.: 13.07.2011 11:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Klienci nie chcą lub nie mogą sobie pozwolić na zakup kolejnego planu taryfowego specjalnie na potrzeby tabletu i chętniej wybierają tablety z samym tylko WiFi

- Tablety to inne zwierzęta niż smartfony i znacznie bardziej przypominają typowe komputery, z którymi siedzimy w jednym miejscu wykorzystując do pracy WiFi - komentuje Bob O'Donnell, analityk IDG.

Obraz
© (fot. Thinkstockphotos)

Po przeprowadzeniu serii wywiadów z rozmaitymi producentami tabletów (w tym z Motorolą i Samsungiem), O'Donnell stwierdził, że tablety 3. sprzedają się bardzo powoli. W USA setki tysięcy tabletów 3G leżą w magazynach - zdaniem O'Donella, bez radykalnej przebudowy planów taryfowych sytuacja ta nie zmieni się.

Potrzeba planów taryfowych, które będą w stanie zaopatrzyć w transmisję danych całą grupę domowych urządzeń (komputer, smartfon, tablet), a nie każde urządzenie z osobna. O'Donnell kwituje, że przecież operatorzy nie sugerują by do każdego domowego komputera podciągać oddzielną linię DSL, tymczasem tak problem najchętniej rozwiązaliby operatorzy komórkowi.

Klienci potrzebują odpowiednika mobilnego routera, z jednym planem taryfowym na wielu urządzeniach. I to powinno być w rozsądnej cenie. Dlaczego operatorów ma obchodzić to, gdzie wykorzystam swoje bity? - mówi O'Donell.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (6)
Zobacz także