Tablety 3G sprzedają się bardzo powoli
Klienci nie chcą lub nie mogą sobie pozwolić na zakup kolejnego planu taryfowego specjalnie na potrzeby tabletu i chętniej wybierają tablety z samym tylko WiFi
13.07.2011 | aktual.: 13.07.2011 11:33
- Tablety to inne zwierzęta niż smartfony i znacznie bardziej przypominają typowe komputery, z którymi siedzimy w jednym miejscu wykorzystując do pracy WiFi - komentuje Bob O'Donnell, analityk IDG.
Po przeprowadzeniu serii wywiadów z rozmaitymi producentami tabletów (w tym z Motorolą i Samsungiem), O'Donnell stwierdził, że tablety 3. sprzedają się bardzo powoli. W USA setki tysięcy tabletów 3G leżą w magazynach - zdaniem O'Donella, bez radykalnej przebudowy planów taryfowych sytuacja ta nie zmieni się.
Potrzeba planów taryfowych, które będą w stanie zaopatrzyć w transmisję danych całą grupę domowych urządzeń (komputer, smartfon, tablet), a nie każde urządzenie z osobna. O'Donnell kwituje, że przecież operatorzy nie sugerują by do każdego domowego komputera podciągać oddzielną linię DSL, tymczasem tak problem najchętniej rozwiązaliby operatorzy komórkowi.
Klienci potrzebują odpowiednika mobilnego routera, z jednym planem taryfowym na wielu urządzeniach. I to powinno być w rozsądnej cenie. Dlaczego operatorów ma obchodzić to, gdzie wykorzystam swoje bity? - mówi O'Donell.