Facebook ma problem. Młodzi już go nie lubią
Facebook traci młodszych użytkowników na rzecz Snapchata. Czyli aplikacji, w której wszystko żyje tylko chwilę.
12.02.2018 | aktual.: 13.02.2018 09:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z badań firmy eMarketer wynika, że Facebook do końca 2018 roku straci aż 2 mln użytkowników do 25 roku życia. Co ciekawe, przewiduje się, że niespełna 2 mln korzystających z aplikacji w tym wieku przybędzie Snapchatowi.
Powodu możemy się domyślać. Już od dawna twierdzi się, że Facebook przestaje być atrakcyjny dla młodszych ludzi ze względu na to, że z portalu społecznościowego korzystają też i rodzice czy inni członkowie rodziny.
Zobacz także
Przynajmniej na razie Facebook specjalnie się tami analizami nie przejmuje. Wręcz przeciwnie, zaczyna wykorzystywać fakt, że cieszy się popularnością wśród ludzi dorosłych. Stąd ostatnie, poważne zmiany - postawienie na bliższe relacje ze znajomymi czy chęć zaangażowania użytkowników w lokalne sprawy. Choć trzeba przypomnieć, że Facebook co nieco ze Snapchata skopiował.
Jakiś czas temu Facebook stworzył też wersję Messengera dla dzieci. Program jest jednak kontrolowany przez opiekuna, co raczej dorastającym nastolatkom się nie spodoba. Ci szukają miejsca w sieci bez dorosłych i być może dlatego wybierają m.in. Snapchata.