Naukowcy odkryli dziwaczne gatunki ryb. Żyją w Rowie Mariańskim

Strona głównaNaukowcy odkryli dziwaczne gatunki ryb. Żyją w Rowie Mariańskim
30.11.2017 15:25
Naukowcy odkryli dziwaczne gatunki ryb. Żyją w Rowie Mariańskim
Źródło zdjęć: © mapress.com

Większość oceanów ziemskich jest nadal w pełni nie odkryta. Najlepszym dowodem na to są ryby ślimakowate, które naukowcy odkryli dopiero teraz.

Najnowsze badania ujawniły gatunki ryb, które żyją głębiej pod wodą niż jakiekolwiek inne, na dnie Rowu Mariańskiego. Zwierzęta żyjące w takich warunkach często nie przypominają ani trochę znanym nam powierzchniowych gatunków.

Tym razem było nie inaczej. Mimo, że wstępnie naukowcy określili je jako ryby ślimakowate, to ciężko tu znaleźć podobieństwo do któregoś z tych gatunków.

289219470797645882
Źródło zdjęć: © mapress.com

Nowo odkryty gatunek z Rowu Mariańskiego wygląda bardziej jak przerośnięta kijanka. Jest w stanie żyć w warunkach, gdzie ciało człowieka nie miało by szans przetrwać. Ogromne ciśnienie "zmiażdżyło" by nas.

289219470797776954
Źródło zdjęć: © mapress.com

Ryby udało się odkryć i nagrać za pomocą solidnie wykonanych kamer. Umieszczenie ich na tym poziomie wymagało aż czterech godzin.

Stworzenie jest absolutnym cudem natury, może nie wizualnie, ale fakt, że potrafi przetrwać w takich głębokościach jest czymś niesamowitym. W dodatku zaobserwowane okazy wydają się być w dobrym stanie fizycznym oraz być dobrze odżywione. Naukowcy przypuszczają, że to dzięki znikomej ilości drapieżników żyjących w tak ciężkim środowisku.

Ślimakowate zostały zlokalizowane na głębokości 8,1 km Rowu Mariańskiego.