YouTube ułatwia YouTuberom zarabianie. Także tym mniejszym

YouTube ułatwia YouTuberom zarabianie. Także tym mniejszym22.06.2018 08:39
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | pixaby

YouTuberów i twórców treści wideo czeka niemała rewolucja. Podczas konferencji VidCon zapowiedziano wiele zmian, których wdrożenie ma pomóc im zwiększyć przychody ze swojej działalności i w efekcie regularnie wrzucać filmy do serwisu.

Pierwszą zmianą będzie wprowadzenie członkostwa w serwisie dla graczy YouTube Gaming. Wcześniej można było sponsorować wybrany kanał za 4,99 dolara na miesiąc, otrzymując w zamian cyfrowe dodatki, jak odznaki czy emoji.

Teraz zastąpi go wspomniany wcześniej model członkowski, donosi serwis TechCrunch. Prowadzący kanał będą musieli mieć minimum 10 tysięcy subskrybentów i ukończone 18 lat. Konieczne będzie również zapisanie się do programu partnerskiego YouTube. Cena pozostanie bez zmian, za to subskrybujący będą mieli dostęp do postów tylko dla członków w zakładce Społeczności – wszelkie dodatkowe materiały wideo, newsy, relacje na żywo czy przedsprzedaż biletów będą dostępne dla nich w pierwszej kolejności.

Kolejną dużą zmianą będzie możliwość bezpośredniej sprzedaży gadżetów przez YouTuberów. Bezpośrednio pod wideo pojawi się belka z wyróżnionymi towarami. Warunkiem będzie posiadanie 10 tysięcy subskrybentów, którym będzie można zaoferować około 20 różnego rodzaju upominków. Wielu twórców powinno się ucieszyć – twórca kanału Lucas The Spider w 18 dni zarobił milion dolarów na sprzedaży pluszowych pajączków, które znalazły 60 tysięcy nabywców.

Ostatnią zmianą są Premiery. To bodaj najciekawsza z dostępnych zmian. Pozwala ona YouTuberom na stworzenie strony, na której będzie można ustawić czat z użytkownikami oraz zaprezentować nowe wideo. Co ważne, twórcy będą mogli angażować się w rozmowę z widzami, zacierając granicę między streamem na żywo a nagranym wcześniej materiałem.

Te zmiany wydają się kolejnym rozdziałem walki z Facebookiem o atencję widzów oraz zainteresowanie twórców. Możliwości, jakie daje platforma, ewidentnie wskazują na to, że chcą utrzymać przy sobie nie tylko dużych graczy, ale i mniejszych YouTuberów – stąd limit na poziomie 10 tysięcy subskrypcji. Wraz z ogłoszeniem przez Instagrama platformy IGTV są to dwie wyjątkowo ważne informacje ze świata internetowych treści wideo.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.