Uważaj na internetowe oszustwo na Żabkę i Biedronkę

Uważaj na internetowe oszustwo na Żabkę i Biedronkę06.02.2017 11:51
Źródło zdjęć: © http://ds.goodemail.eu/

Oszuści podszywający się pod popularne sieci handlowe próbują zdobyć dane osobowe i naciągnąć na usługi SMS premium.

O internetowych oszustwach, gdzie ktoś podszywa się pod znane marki i oferuje niezwykle atrakcyjne nagrody, mówią i piszą prawie wszyscy. Mimo to, cały czas tysiące ludzi wpadają co chwilę w pułapki oszustów i nabierają się na nieistniejące promocje. Dlatego tak ważne jest, aby informować swoich znajomych o tym, że nie wszystko co znajdziemy w internecie jest prawdą. Do wszystkich „promocji” gdzie możemy dostać coś za darmo trzeba podchodzić z głową.

Teraz naciągacze próbują oszukać podszywając się pod sieci sklepów Żabka i Biedronka. W obydwu przypadkach stosują znane już wcześniej sposoby.

Oszustwo, które pojawiło się niedawno, do zdobycia ofiar wykorzystuje markę Żabka i oferuje bony o wartości 2000 zł. Rozchodząca się e-mailowo wiadomość wygląda na tyle wiarygodnie, że mogą znaleźć się osoby, które uwierzą w ofertę i będą chciały odebrać bon. Co ich czeka? Będą musieli zarejestrować się, podając swoje pełne dane osobowe, i wypełnić krótką ankietę. Oczywiście nie dostaną bonu na 2000 zł ani na żadną inną kwotę, ale za to będą teraz w bazie danych reklamodawców, którzy chętnie te dane wykorzystają do wysłania ofert i czy innego spamu.

Źródło zdjęć: © Facebook.com
Źródło zdjęć: © Facebook.com

Innym oszustwem jakie pojawiło się niedawno jest to, na facebookowym profilu „Biedronka Polska”. W konkursie na fałszywym profilu sieci sklepów można było wygrać kary na zakupy za kwotę 250 zł codziennie, przez cały miesiąc. Każdy kto wziął udział w konkursie zostawał poinformowany o tym, że wygrał (wykorzystano do tego ten sam sposób co w przypadku konkursu "Lexusa")
i jedyne co musi teraz zrobić to pobrać formularz zgłoszeniowy. Tylko, że zanim uda się pobrać formularz trzeba wysłać SMS-a, którym tak naprawdę zarejestrujemy się do SMS-owej usługi premium. Jeśli ktoś dał się nabrać na taki konkurs to tutaj może przeczytać co teraz zrobić.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.