TOP 15 laptopów - co wybierają Polacy i co warto kupić?

TOP 15 laptopów - co wybierają Polacy i co warto kupić?27.04.2015 14:52
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Laptopy zrewolucjonizowały rynek komputerów, wkraczając zarówno do pracy, jak i domów Polaków. Kupujemy je nie tylko z potrzeby korzystania, ale także na prezent. Liczne oferty specjalne operatorów telekomunikacyjnych sprawiły, że coraz więcej urządzeń znalazło się w posiadaniu osób zarówno starszych, jak i młodszych.

Ostatni raport GUS potwierdza, że w 7 mln z 1. mln gospodarstw domowych posiadających komputer, znajduje się notebook. Gdy dodamy do tego urządzenia służbowe, okaże się, że w wielu domach są co najmniej 2 lub 3 laptopy. Dodatkowo szybki rozwój technologii, w tym nowe systemy operacyjne w połączeniu z atrakcyjnymi cenami wpływają na szybsze podjęcie decyzji o wymianie sprzętu na nowy. Zadajmy sobie zatem pytanie: jakie laptopy kupujemy? Tanie, czy drogie, a może rozsądek podpowiada, żeby wybrać te najbardziej uniwersalne w swych możliwościach?

Cena jednak czyni cuda, ale…

Podzielmy stabilny rynek notebooków na 3 główne kategorie, tj. do 2000zł, od 2001zł do 4000zł i powyżej 4000zł. Najwięcej (ok. 66%) kupujemy najtańszych modeli, odnotowując stały wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Kategorią o najbardziej dynamicznym wzroście sprzedaży są notebooki w cenie powyżej 4000zł, których kupiliśmy o 15. więcej w pierwszym kwartale tego roku. Zaś z tej najbardziej uniwersalnej kategorii (2001-4000 zł) coraz częściej przechodzimy na odpowiednio wyższe lub niższe poziomy. Niemniej ich udział w całościowej sprzedaży wciąż jest niebagatelny, mimo iż sięga po nie najmniejsza grupa klientów.

TOP 15 sprzedaży notebooków do 2000 zł w okresie 1 styczeń - 31 marzec 2015:

Hegemonia Lenovo W TOP 1. sprzedaży produktów do 2000zł zdecydowanie dominują laptopy firmy Lenovo. Na 15 sprzedawanych modeli, aż dziesięć to urządzenia tej właśnie firmy. Liderem są modele z ekonomicznej linii G50 z matrycami 15,6cala, zintegrowaną grafiką i systemem operacyjnym Windows 8.1. Czyżby firma znalazła złoty środek na potrzeby Polaków? Rozsądny stosunek ceny do jakości oraz dostępność produktowa czynią z Lenovo lidera sprzedaży nie tylko w sklepach internetowych. W czołówce znalazły się także 3 produkty firmy HP, jedne z najtańszych w całym zestawieniu.

TOP 15 sprzedaży notebooków w cenie od 2001 zł do 4000 zł w okresie 1 styczeń - 31 marzec 2015:

Ponownie widać, że w kolejnym segmencie cenowym dominuje Lenovo z aż 9 na 1. produktów. Tym razem mamy jednak zdecydowanie bardziej wydajne maszyny z procesorami Intel Core i5/i7, dobrymi kartami graficznymi, a w niektórych przypadkach dotykowymi matrycami oraz systemem operacyjnym Windows 8.1. Liderem rankingu sprzedaży jest… Lenovo z modelem B5400, ale tuż za nim są już dwaj konkurenci MSI oraz ASUS z najtańszym laptopem w tym zestawieniu. Na 13 miejscu znalazł się najdroższy notebook, tj. Apple MacBook Air w cenie ok. 3889 zł. Urządzenia w przedziale cenowym od 2000 do 4000 zł z pewnością sprawdzą się znakomicie zarówno do pracy, nauki i zabawy, stanowiąc najrozsądniejszy wybór dla statystycznego Polaka aktywnie korzystającego z internetu i multimediów.

Źródło zdjęć: © MSI GS70 (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © MSI GS70 (fot. Materiały prasowe)

TOP 15 sprzedaży notebooków w cenie od 4001 zł w okresie 1 styczeń - 31 marzec 2015:

Liderem najdroższej kategorii jest w dalszym ciągu Lenovo ze swoim flagowym modelem dedykowanym graczom Y70-70. Niemniej, w całym rankingu najwięcej jest urządzeń firmy MSI - 5 modeli z 15. Rozpiętość cenowa sięga nawet kilku tysięcy złotych. Najdroższym notebookiem jest MSI GS70 w cenie ok. 7399 zł. Urządzenia w tej kategorii dysponują nie tylko najnowocześniejszymi podzespołami, ale także oferują nietuzinkowe funkcjonalności, design i zastosowane materiały. Cena idzie w parze z wydajnością, prestiżem, czy modą. Droższe laptopy kupujemy bardzo świadomie, dopasowując model do naszych potrzeb i oczekiwań, a także sprawdzając wiele szczegółów i ich wpływ na komfort użytkowania oraz wydajność.

_ Dane sprzedażowe dostarczyła firma Agito.pl _

To jest ciekawe: MSI GT80 - monstrum dla graczy:

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.