Sprzedaż tabletów leci w dół

Sprzedaż tabletów leci w dół29.05.2014 16:27
Źródło zdjęć: © WP

Sprzedaż komputerów stacjonarnych rośnie, a tablety radzą sobie coraz gorzej. Skąd to załamanie?

Sprzedaż komputerów stacjonarnych rośnie, natomiast tablety radzą sobie na rynku coraz gorzej. Skąd to załamanie?

W pierwszym kwartale tego roku zostało wprowadzonych na rynek 56,3 miliona tabletów, podczas gdy w tym samym okresie w roku 2013 na rynku znalazło się 59 milionów tego typu urządzeń. Jeszcze gorzej wyglądają statystyki poszczególnych marek:

Marka 1 kwartał 2013 1 kwartał 2014 Zmiana
Amazon 1 426 673 -52,80%
Apple 19 490 16 350 -16,10%
Asus 1483 1852 24,90%
Google 1785 990 -44,60%
Lenovo 168 2576 1432,90%
Samsung 9751 9942 2,00%
Inne marki 24868 23883 -4,00%
W sumie 58 970 56 267 -4,60%

Ciężko na razie jednoznacznie określić przyczyny takiego stanu rzeczy. Eksperci przede wszystkim zwracają uwagę na fakt, że cały czas zwiększają się rozmiary smartfonów, a zwłaszcza phabletów. Wyświetlacze tego typu urządzeń mają już często ponad 6-calową przekątną, niemal taką samą, jak w popularnych, 7-calowych modelach tabletów. Kolejnym zjawiskiem, które narasta, jest coraz większa świadomość użytkowników, do czego tablety nadają się idealnie, a czego jednak na nich zrobić się nie da (lub się da, ale jest to niewygodne). Bywa więc tak, że po kupnie tabletu kolejne pieniądze wydawane są na notebooka lub komputer stacjonarny.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Google zmieniło swoje logo!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.