Sprzedaż inteligentnych zegarków spada po raz pierwszy w historii

Sprzedaż inteligentnych zegarków spada po raz pierwszy w historii22.07.2016 16:07
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Według danych IDC sprzedaż inteligentnych zegarków spadła w ostatnim kwartale o 32 proc. Konsumenci wstrzymują się z zakupem nowych modeli w oczekiwaniu na ulepszone wersje urządzeń

International Data Corporation szacuje, że w drugim kwartale 201. r. sprzedano łącznie 3,5 mln inteligentnych zegarków (w ubiegłym roku było to aż 5,1 mln). Firma Apple pozostająca liderem branży (1,6 mln sprzedanych zegarków), była zarazem jedyną firmą, która zanotowała tak znaczące spadki.

- _ Konsumenci począwszy od 2016 r. wstrzymują się z zakupem nowych zegarków Apple w oczekiwaniu na nową wersję urządzenia oraz udoskonalony system operacyjny. Doprowadziło to do gwałtownego zahamowania sprzedaży pierwszego modelu Watch w ostatnich miesiącach _ - komentuje Jitesh Ubrani, starszy analityk w dziale IDC Mobile Device Trackers. - _ Mniejsze zainteresowanie zegarkiem Apple przekłada się na gorszy wynik całej branży. Obecne generacje urządzeń wskazują ponadto, że wszyscy producenci borykają się z podobnymi wyzwaniami konstrukcyjnymi - kolejne iteracje zegarków powinny być wypadkową wysokiego poziomu estetycznego i funkcjonalności _ - dodaje Ubrani.

Źródło zdjęć: © (fot. chip.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. chip.pl)

Firma z Cupertino posiada dziś 4. proc. udziału w rynku (1,6 mln sprzedanych zegarków Watch), na drugim miejscu plasuje się Samsung, który m.in. dzięki dobrym wynikom sprzedaży linii Gear S2, kontroluje 16 proc. rynku (600 tys. zegarków). Analitycy zwracają uwagę na to, że firmie udało się uczynić z zegarka samodzielne urządzenie, które nie jest zależne od smartfona w takim stopniu jak np. Apple Watch.

Motorola (Lenovo)
sprzedała 30. tys. zegarków, co daje firmie 9 proc. Moto 360 z okrągłą kopertą i tarczą zegarka wyróżnia się na tle produktów konkurencji, zaś zastosowanie systemu Android Wear pozwala wyposażyć zegarek Motoroli w liczne funkcje fitnessowe.

Produkty firm LG oraz Garmin znalazły odpowiednio 30. tys. i 100 tys. nabywców. LG jako pierwszy wyprodukował zegarek z łącznością LTE, z kolei Garmin, który adresuje swoje produkty przede wszystkim do sportowców i entuzjastów aktywności fizycznej, zwiększyć swój udział w rynku o 100 proc.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Analitycy IDC spodziewali się, że producenci klasycznych zegarków staną się bardziej aktywnymi graczami na tym rynku już w 2016 r., co jednak nie nastąpiło.
- _ Firmy Casio, Fossil, Tag Heuer opracowały co prawda autorskie inteligentne zegarki, jednak wchodzą na ten rynek z dużą ostrożnością. Ich obecność jest kluczowa dla wyposażenia kolejnych iteracji zegarków w funkcje, na które ciągle czekają klienci _ - wskazuje Ramon T. Llamas z działu IDC Wearables.

Branża ma doświadczyć kolejnych wzrostów sprzedaży dopiero w 201. r., najwcześniej w ostatnim kwartale roku, gdy pojawienie się nowych modeli zegarków oraz przedświąteczny okres zakupowy, przyciągną nowe rzesze klientów.

(PAP)

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.