Social media, czyli gdzie warto bywać i jak się tam zachować

Social media, czyli gdzie warto bywać i jak się tam zachować10.08.2015 15:16

Zeszłoroczne pogłoski o śmierci Facebooka okazały się mocno przesadzone. Serwis Zuckerberga - mimo że faktycznie może zbyt profesjonalny dla amerykańskich nastolatków - dla marketerów jest nadal doskonałą platformą komunikacyjną. Dzisiaj konkuruje już nie tylko z Twitterem czy Snapchatem, ale nawet z Google, tylko że... nie ma nic za darmo. Nowe funkcjonalności, narzędzia, a przede wszystkim społeczność - to towar, który na Facebooku kosztuje coraz więcej. Pytanie, czy warto uzależniać się od giganta, który w każdej chwili może zmienić zasady gry, czy może zdywersyfikować to ryzyko angażując się w dialog na wielu frontach.

Z pozoru odpowiedź wydaje się oczywista. Bo obecność w wielu kanałach to oczywiście plus, pod warunkiem jednak, że stoi za nią przemyślana strategia. Chaotyczna nadaktywność w social mediach nie przynosi żadnych wymiernych efektów, a swoje kosztuje. Ciekawy pomysł to już za mało. Facebook filtruje treści i nie pokazuje wszystkiego wszystkim, co utrudnia dotarcie do interesujacej nas grupy. Instagram jest ciekawy, ale komunikacja za pomocą zdjęć to nie zawsze dobry pomysł, a Twitter ze swoimi 14. znakami i reakcją w czasie rzeczywistym to już w ogóle wyższa szkoła jazdy... Może więc bezpiecznie trzymać się wytyczonych ścieżek i pracowicie zbierać fanów tylko na Facebooku? Też nie!

- Nie można już myśleć jednym kanałem - twierdzi Paweł Jan Nowak, senior art director FaceADDICTED. - Nie dokonujemy wyboru, gdzie osadzimy kampanie (Facebook, Twitter, Instagram itd.). Kiedy planujemy swoje działania w mediach społecznościowych, nasza idea musi być tak mocna, że z łatwością obroni się na każdym kanale, w którym komunikujemy się z fanami. Jednym słowem ludzie internetu zatoczyli koło i w czoło puknęła ich BIG IDEA.

A taką są w stanie stworzyć jedynie specjaliści, bo czasy, w których social media były szkolnym laboratorium dawno już minęły. Kampanie w mediach społecznościowych już kosztują, a wiele wskazuje na to, że będą kosztować jeszcze więcej. Bo przynoszą realne korzyści, z których sprzedaż jest jedną z wielu.

Czy to znaczy, że Facebooka trzeba mieć? Oczywiście, że nie, jeśli nie mamy ani zasobów, ani umiejętności, by go dobrze wykorzystać, ale w większości przypadków warto się nad tym zastanowić. - Często jest to jedyne źródło, z którego konsument czerpie informacje na temat przedsiębiorstwa i jedyna szansa na szybki kontakt oraz zaistnienie w świadomości swoich odbiorców. Czemu więc z tego nie skorzystać? - pyta Rahim Blak, CEO click communit.

Ale nie tylko Facebookiem współczesny internauta żyje. Jest jeszcze Twitter, Instagram, YouTube a może dynamicznie rozwijający się - ale wciąż kojarzony z najmłodszym odbiorcą - Snapchat? Zapytaliśmy ekspertów z branży, w której sieci warto się jeszcze pojawić. Bo że trzeba wybrać - nie ma wątpliwości. Zdecydowanie nie należy być wszędzie.

- Nie musisz korzystać ze wszystkich nowinek internetu, by odnosić sukcesy. Nie potrzebujesz profili we wszystkich serwisach społecznościowych. Jeśli uważasz, że dzięki temu zwiększasz zasięgi, a tym samym prawdopodobieństwo pozyskania klientów, na własne życzenie zapędzasz się w kozi róg –. ostrzega Justyna Staszewska, project manager agencji Imagine.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.