Raport Interaktywnie.com: Agencje Interaktywne 2017

Raport Interaktywnie.com: Agencje Interaktywne 201730.01.2017 15:49
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com
Artykuł sponsorowany

Interaktywnie.com po raz siódmy przygląda się przychodom, zyskom i stratom rodzimych agencji interaktywnych. Ale nie tylko... W najnowszym raporcie "Agencje interaktywne 2017" eksperci z branży typują trendy, które mają szansę zdominować rynek w tym roku i wskazują kampanie, które zdominowały go w minionym. Bo oprócz Allegro, które w świetnym stylu zamykało 2017 rok, działo się sporo, nawet jeśli z ogłaszaniem "rewolucji" nikt się już nie wychylał.

Tych, w poprzednich latach było aż nadto. Snapchat miał "pozamiatać" Facebooka, Facebook dogonić YouTube'a, internet przegonić telewizję, a telewizja... przenieść się do internetu, ale na razie na takie przetasowania przyjdzie nam poczekać. Na niektóre niedługo, ale eksperci z branży są dzisiaj zdecydowanie bardziej ostrożni w wieszczeniu kolejnych przełomów niż byli jeszcze kilka lat temu.
Dzisiaj nie o przełomy zresztą chodzi tylko o skuteczność, a tę w internecie można mierzyć wzdłuż i wszerz. Minął bowiem czas zakupów, kiedy to wielkie, sieciowe najczęściej, agencje reklamowe, "poszerzały swoje cyfrowe kompetencje" przejmując lokalne, interaktywne firmy. Nadszedł taki, w którym muszą udowodnić, że zrobiły to z głową, bo klienci nie szukają poklasku na branżowych konkursach, tylko efektów, a agencje, które przez lata przekonywały, by nie dzielić świata na offline i online, muszą teraz dowozić je na wszystkich frontach. A to oznacza konieczność przemodelowania struktur tak, by hasło 360º przestało być fasadowym wabikiem na klientów, a stało - zasadą działania.

Nie jest to łatwe w świecie, w którym z jednej strony reklama automatyzuje się w szalonym tempie, wymaga coraz większych kompetencji analitycznych i operuje na gigantycznej liczbie danych, a z drugiej - największe zasięgi zdobywają kampanie oparte na bardzo prostych konceptach, które zamiast najnowszych technologii odwołują się do najczystszych emocji. Dzisiaj, by reklama działała, mad meni muszą nauczyć się współpracować z math menami i odwrotnie, bo - wbrew kasandrycznym przepowiedniom - automat nie zastąpi człowieka, a jedynie dostarczy mu odpowiednich narzędzi i informacji.

- Zarówno w biznesie tradycyjnym jak i internetowym od zawsze sukces odnosiły firmy, które potrafiły nie tylko zdobyć wartościowe informacje, ale wyciągnąć z nich właściwe wnioski, a na koniec podjąć realne działania w obranym kierunku. Podobnie jest w temacie twardych kompetencji IT i kreatywności – ocenia Mateusz Żółkiewicz, CEO agencji Proformat. - Sukces osiągną te firmy, w których programiści będą umieli współpracować z osobami kreatywnymi. Pozwoli to z jednej strony na uzyskanie wartościowych informacji, a z drugiej na niesztampowe ich opracowanie. Wynikiem tego będzie materiał reklamowy trafiający do konkretnego odbiorcy, dopasowany do indywidualnych potrzeb i jednocześnie ciekawy.

O przyszłość mogą być spokojni i kreatywni, i specjaliści od IT, bo powodzenie kampanii, jak jeszcze nigdy wcześniej, zależeć będzie od ich wzajemnej współpracy. Kompetencje agencji będą się jednak zmieniać w odpowiedzi na rosnące znaczenie mediów społecznościowych, programmatiku i wideo marketingu, które pochłaniają coraz to większe budżety przeznaczane na internet i zmieniają sposób, w jaki z sieci korzystają użytkownicy, reklamują się w niej marki i zarabiają na niej wydawcy.

Przykład Facebooka, który nie tylko nie ulega Snapchatowi, ale i wyprzedza go o kilka długości dobitnie to pokazuje. - (...) jest obecny właściwie w większości kluczowych obszarów związanych z najnowszymi trendami: VR, wideo 360, live streaming. W zeszłym roku, idąc w ślad za chińskim gigantem WeChat, zainwestował w Messengera, a dokładnie w rozwój chatbotów – tłumaczy Jakub Polakowski, dyrektor strategii w K2 Media. - Niektórzy mogą traktować to rozwiązanie jako ciekawostkę, ale są obszary, w których chatboty już zmieniają modele biznesowe i sposób komunikacji np. e-commerce, finanse czy obsługa klienta.

Tak jak programmatic, który dzisiaj przykuwa coraz większą uwagę reklamodawców oczekujących konkretnych rezultatów. - Przed programmatic buying stoi świetlana przyszłość, ale i sporo wyzwań. Najważniejszym jest zarządzanie i wykorzystanie danych. Ich poprawność, integracja (mobile vs. cookies, różne ich źródła) i właściwe ustrukturyzowanie są kluczem do osiągnięcia możliwe największych benefitów. Rynek już odczuwa niedobór specjalistów w tym zakresie.mów - Maciej Konopka, performance manager, zjednoczenie.com. - Wyzwaniem jest też tzw. garbage inventory, czyli udostępnianie powierzchni niskiej jakości do programatiku, choć to powoli się zmienia. Nie można też zapominać o fraudach (url masking) i zmianach, jakie muszą nastąpić w relacji z klientem. Jeśli nie przenosi on działań in-house, większa transparentność, dzielenie się wiedzą i danymi na partnerskich zasadach będą niezbędne.
>>>KLIKNIJ I POBIERZ PDF<<<

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.