Polskie pociągi ciągle się psują. Impuls przechodzi "choroby wieku dziecięcego"

Polskie pociągi ciągle się psują. Impuls przechodzi "choroby wieku dziecięcego"17.06.2021 07:48
Pociąg Impuls Newag
Źródło zdjęć: © Biuro Prasowe Newag

Newag Impuls to najszybszy polski pociąg. Niestety, choć przewoźnicy zamawiają kolejne, elektryczne i spalinowe zestawy, nie zawsze mają powody do zadowolenia. Niektóre, zaledwie półroczne składy, często się psują.

Opóźnienia i podróż traktowana jak loteria: uda się dojechać bez problemów, czy się nie uda? To niestety codzienność wielu pasażerów, korzystających z usług polskich przewoźników kolejowych. Co jest przyczyną problemów?

Wyjaśnieniem części z nich są częste awarie pociągów. I nie chodzi tu o kilkudziesięcioletnie, archaiczne składy, ale o nowoczesne, zaprojektowane i zbudowane w Polsce zestawy Newag Impuls. Przykładem jest opisywany przez serwis Nakolei.pl los Impulsów, zamówionych przez Urząd Marszałkowski województwa lubuskiego.

Częste awarie i opóźnienia

Zaledwie półroczne, spalinowe składy bardzo często się psują: – Jako przewoźnik mamy pełną świadomość sytuacji taborowej w tej części regionu. Zgłosiliśmy już reklamacje do firmy Newag, która wyprodukowała szynobusy. Bardzo przepraszamy wszystkich pasażerów za zaistniałą sytuację – tłumaczy Paweł Nijaki z POLREGIO.

Pierwszy pociąg hybrydowy w Polsce / The first hybrid train in Poland [4K]

– Spalinowe zespoły trakcyjne Impuls, dostarczone na zamówienie Województwa Lubuskiego przechodzą choroby wieku dziecięcego – wyjaśnia Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu.

Hybrydowy Newag Impuls

Choć Impulsy zostały zaprezentowane niemal dekadę temu, po torach województwa lubuskiego jeżdżą m.in. najnowsze modele 36WEhd, czyli jednostki hybrydowe – mogą być zasilane zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym.

Impuls to całkowicie polska konstrukcja. Pierwsze składy tego typu wyjechały na tory w 2012 roku, a ich producent – nowosądecki Newag – poza składami elektrycznymi opracował także wersję spalinową. W 2013 roku podczas testów pociąg impuls ustanowił rekord prędkości dla pojazdu w całości zaprojektowanego i zbudowanego w Polsce, osiągając 211 km/h.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.