Nowy Messenger trafił na nasze smartfony. Ale tylko na chwilę

Nowy Messenger trafił na nasze smartfony. Ale tylko na chwilę14.11.2018 12:04
Źródło zdjęć: © Mat. prasowe

W ostatnich dniach sporo osób zdziwiło się, gdy otworzyło Messengera. Zamiast klasycznego połączenia błękitu i bieli mamy nowy układ i nieco zmienioną kolorystykę. Oczywiście nie każdy przyjął zmianę zbyt dobrze, a - co ciekawe - u niektórych aktualizacja już się "cofnęła".

Każda zmiana w mediach społecznościowych jest spotykana z potokiem negatywnych komentarzy i pokazuje, jak bardzo ludzie nie lubią zmian. Była tak przy tym, jak Facebook wprowadził reakcję, albo kiedy Instagram wprowadził polubienia w postaci serduszek. Ludzie niesamowicie bili pianę wszędzie gdzie się dało z powodu czegoś, co jest pewną ewolucją, krokiem naprzód również dla samego medium. Co ich zdenerwowało w przypadku komunikatora od Facebooka?

Messenger - zmiany

Mi osobiście podoba się nowy układ Messengera. Biało-czarna kolorystyka (ze sporym dodatkiem tego pierwszego) wygląda estetycznie, ale mimo wszystko rodzi trochę pytań. Google na przykład wprowadza do swoich aplikacji ciemny motyw, który nie tylko niesamowicie dobrze wygląda, ale ma też pomóc w oszczędzaniu baterii (wiecie, ekran się tak nie świeci). A tutaj? Swoje wrażenia dobrze podsumował jeden z użytkowników Twittera. Chociaż Facebook planuje wprowadzenie ciemnego motywu. Kiedy? Nie wiadomo.

Aplikacja została podzielona na trzy segmenty: rozmowy, kontakty oraz odkrywanie. Okrojono ją zatem z opcji, które były we wcześniejszej wersji, ale nie powinno to dziwić, bo mało kto interesował się, co innego komunikator poza komunikowania potrafi. Nowe funkcje ograniczają się do czatów, listy profili z Facebooka i kontaktów oraz opcji poznawania lokalnych biznesów i ewentualnej rozmowy z czatbotami. Przy okazji można tam również odpalić gry, które od jakiegoś czasu są dostępne, nawet promowane na Messengerze. Widać, że zmierza to w stronę nie tylko komunikatora, ale i aplikacji biznesowej, kojarzącej klientów z firmami. To logiczny krok, o którym już od dawna wiadomo.

Co ciekawe, Mark Zuckerberg i spółka postanowił pozbyć się paska ulubionych kontaktów - od teraz będziemy mieli tylko historię naszych rozmów i listę alfabetyczną. Średnia strata, bo z mojej perspektywy było to dość nieprzydatne rozwiązanie, które irytowało szczególnie przy wysyłaniu memów i zdjęć, burząc chronologię kontaktów. To akurat mile widziana zmiana.

Messenger - problemy

Pozostałe elementy to czysta kosmetyka – przykładowo, znak dostarczenia nie jest już niebieski tylko szary. Oczywiście sporo osób będzie narzekać na te zmiany, ale po jakimś czasie przywykną do nowego Messengera, tak jak do innych modyfikacji w aplikacjach. Ciekawi jednak inna rzecz – w trakcie spisywania tych wrażeń aplikacja "cofnęła się" do poprzedniej wersji. Tak samo u Arka, mojego redakcyjnego kolegi. Obaj mamy Androida i w obu urządzeniach nastąpiło to mniej więcej w tym samym momencie.

Najpewniej Facebook otrzymał dużo raportów na temat błędów. Ewentualnie implementacja nowej wersji następuje stopniowo, ale w wyniku fantazji programistów za dużo osób naraz otrzymało nową wersję i trzeba było ją cofnąć. Nie ma co się jednak martwić, każdy z nas będzie korzystał z nowej wersji Messengera. Prędzej czy później trafi również na nasze smartfony.

A wam jak się podoba nowy Messenger?

Zobacz też: Cybersejf – uwaga na fałszywe aplikacje

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.