Nie będzie "Zunofonu"?

Nie będzie "Zunofonu"?29.07.2008 10:00

Steve Ballmer oświadczył kilka dni temu, że jego firma zamierza intensywnie konkurować z Apple'm na rynku urządzeń przenośnych - wiele osób odebrało te słowa jako zapowiedź wprowadzenia na rynek urządzenia będącego konkurentem iPhone'a. Michael Gartenberg, analityk firmy Jupiter Research, twierdzi jednak, że nie ma szans, by Microsoft zdecydował się na taki krok...

_ "Zamierzamy rozszerzyć współpracę z producentami sprzętu i opracować jakiś sposób konkurowania Windows Mobile z doskonałymi produktami firmy Apple. Chcemy, by użytkownicy uzyskali dostęp do nowych, doskonałych urządzeń" _ - mówił szef Microsoftu.

Wiele osób uznało, że Ballmer mówił o nowej wersji odtwarzacza multimedialnego Zune - w jego deklaracjach dopatrywano się zapowiedzi wprowadzenia na rynek urządzenia, które łączyłoby w sobie funkcje przenośnego odtwarzacza multimedialnego, telefonu oraz handhelda ( spodziewano się, że Microsoft zamierza rozwijać swoją ofertę tak, jak zrobił to swego czasu Apple, który przeszedł od iPoda do iPhone'a ).

Źródło zdjęć: © Odtwarzacz Zune, który mógłby stać się podstawą do stworzenia telefonu Microsoftu (fot. Microsoft)
Źródło zdjęć: © Odtwarzacz Zune, który mógłby stać się podstawą do stworzenia telefonu Microsoftu (fot. Microsoft)

Michael Gartenberg, znany konsultant z firmy analitycznej Jupiter Research, uważa jednak, że właściwie nie ma szans, by Microsoft zdecydował się na wprowadzenie do swojej oferty takiego urządzenia. _ "Myślę, że możemy spodziewać się po nich kilku nowości, ale żadną z nich nie będzie na pewno telefon zbudowany w oparciu o Zune" _ - mówi Gartenberg.

Analityk zwraca uwagę, że Microsoft od lat dostarcza producentom sprzętu platformę programową do urządzeń przenośnych - system Windows Mobile. Przez te lata kontrahenci koncernu na tyle dopracowali swoje produkty, iż bardzo wątpliwe jest, by Microsoft był w stanie skutecznie z nimi konkurować własnym telefonem ( Zunofonem? ). _ W historii nie zdarzyło się jeszcze, by ktoś najpierw sprzedawał licencję na taką technologię, a następnie zdołał wprowadzić na rynek produkt, który skutecznie konkurowałby z rozwiązaniami innych producentów [wykorzystującymi tę samą technologię - red.]. Próbował to dwa razy zrobić Apple - i dwa razy im się nie udało. Próbowali również Nokia i Palm - również bez efektu. Tego po prostu nie da się zrobić" _ - podsumowuje Michael Gartenberg.

Zdaniem analityka, Microsoft doskonale zdaje sobie z tego sprawę - i dlatego firma raczej nie zdecyduje się na wprowadzenie takiego produktu. Zdecydowanie bardziej prawdopodobne wydaje się rozszerzenie funkcjonalności Windows Mobile o funkcje znane z Zune - to pozwoliłoby producentom urządzeń wykorzystujących platformę Microsoftu na zaoferowanie klientom produktów o funkcjach zbliżonych do iPhone'a.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.