Logowanie do konta Google. Blokada, problem z odzyskaniem konta? Podpowiadamy, co zrobić

Logowanie do konta Google. Blokada, problem z odzyskaniem konta? Podpowiadamy, co zrobić13.12.2020 19:12
Logowanie do konta Google. Co zrobić, gdy zostało zablokowane? (Photo by Ali Balikci/Anadolu Agency/Getty Images)
Źródło zdjęć: © Getty Images | Anadolu Agency

Twoje konto Google zostało zablokowane? Wyjaśniamy, z czego mogła wyniknąć taka sytuacja i co zrobić, by przywrócić swoje konto. Oto kilka przydatnych informacji na temat logowania do Google, gdy pojawiła się blokada na koncie.

Logowanie do konta Google może być zablokowane, jeśli nasze konto zostało wyłączone lub nastąpiła na nim aktywność, która może zagrozić bezpieczeństwu naszych danych. W drugim przypadku zostaniemy poinformowani o próbie logowania na nasze konto oraz poproszeni o potwierdzenie tożsamości. W przypadku trwałej blokady konta Google niestety będziemy musieli się nieco bardziej nagimnastykować. 

Potwierdzanie tożsamości logowania

Aby uchronić konto przed zablokowaniem lub przejęciem przez cyberprzestępcę, Google może poprosić nas o weryfikację tożsamości. Taki komunikat powinniśmy otrzymać, gdy nastąpi próba: 

  • zmiany hasła,
  • wyświetlenia zapisanych haseł,
  • pobrania danych osobowych,
  • włączona została weryfikacja dwuetapowa.

W takim wypadku Google może poprosić o weryfikację tożsamości za pośrednictwem pomocniczego adresu e-mail lub numeru telefonu. Jeżeli nie możemy potwierdzić naszej tożsamości, to nie jest jeszcze koniec świata. Na szczęście w Centrum Pomocy Google znajdziemy szereg podpowiedzi, co zrobić gdy np. nie możemy skorzystać z telefonu do potwierdzenia naszych danych. 

Konto Google zostało zablokowane

Logowanie do konta Google, gdy jest na nim blokada, może być już nieco trudniejsze. Jeżeli nasze konto zostało wyłączone, to odpowiedni komunikat otrzymamy przy próbie logowania się, np. w przeglądarce. Najczęściej konto jest blokowane, kiedy zostaje naruszony regulamin korzystania z usług Google lub w jednym z poniższych przykładów:

  • przejęcie konta,
  • łamanie zasad dotyczących usług,
  • wykorzystywanie seksualne dzieci lub naruszenie ich praw,
  • tworzenie fałszywej tożsamości w celu oszukiwania innych,
  • nękanie, dręczenie i kierowanie gróźb w internecie,
  • podszywanie się pod inne osoby w celu rozprzestrzeniania nieprawdziwych informacji,
  • spamowanie,
  • udostępnianie treści terrorystycznych,
  • tworzenie treści o charakterze jednoznacznie seksualnym (np. rozprzestrzenianie nagości, materiałów pornograficznych, przekierowania ruchu do komercyjnych witryn pornograficznych) 

Zobacz: Jak przedłużyć życie smartfonu? [Wideo]

Przywracanie i logowanie do konta Google

Gdy konto Google jest zablokowane, próbując się logować na nie, otrzymasz komunikat o błędzie lub zostaniesz przekierowany na stronę Pomocy Google. W takim przypadku konieczne będzie wysłanie prośby o przywrócenie konta. W tym celu:

  • zaloguj się na konto Google,
  • wybierz Spróbuj przywrócić konto,
  • postępuj zgodnie z instrukcją.

Możliwe również, że pojawi się komunikat, że możesz pobrać część swoich danych z zablokowanego konta. Jeśli tak, pojawi się taka informacja na stronie logowania. Mamy nadzieję, że odpowiedzieliśmy na wasze pytania dotyczące problemu z zalogowaniem na zablokowane konto Google. Jeśli szukacie też praktycznych porad na temat zarządzania swoim kontem i usługami Google, zajrzyjcie do naszych poradników:  

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.