Jak zresetować iPhone'a?

Jak zresetować iPhone'a?20.08.2008 12:14
Źródło zdjęć: © Pixabay.com
Lop

Nie ważne czy korzystasz z najnowszego iPhone'a 7, czy nawet z najstarszego iPhone'a 3G, twoja zabawka może się zawiesić. Co zrobić, jak ekran dotykowy nie reaguje? Oto prosta metoda, jak poradzić sobie z zablokowanym urządzeniem.

Czy tego chcemy czy nie, nawet najlepsza elektronika potrafi płatać nam figle. Może się zatem zdarzyć i nie jest to wcale mało prawdopodobne, że twój iPhone po prostu się zawiesi. Co wtedy zrobić? Trzeba go zresetować - tylko jak? Okazuje się, że Apple przygotowało na taką okoliczność trzy rozwiązania.

"Zawieszony" iPhone - co zrobić?

Pierwsze z nich jest najbardziej oczywiste - wyłączamy telefon. W tym celu wciskamy przycisk Power - w starszych modelach u góry obudowy, w iPhone 6 i nowszych po prawej stronie budowy - i trzymamy go przez około 5 sekund. W tym czasie na ekranie powinien pojawić się pasek potwierdzający wyłączenie telefonu. Po jego użyciu telefon powinien się wyłączyć i można go ponownie uruchomić. Niestety, metoda ta nie zawsze jest skuteczna.

Druga metoda, która sprawdza się na urządzeniach ze starszymi wersjami systemu, iOS 6 i starszymi, przypomina znany z systemu Windows menadżer zadań, wywoływany skrótem Ctrl + Alt + Del. Dzięki niemu będziemy mogli zakończyć pracę aplikacji, która sprawia problemy i "zawiesza" telefon. W tym celu należy przez 6 sekund trzymać wciśnięty przycisk HOME. iPhone powinien zakończyć problematyczny proces czy też aplikację i wrócić do głównego ekranu.

Ostatnia deska ratunku, to tak zwany twardy reset. Pomaga nam w nawet najbardziej beznadziejnych sytuacjach, nawet w wtedy, gdy nie reaguje ekran dotykowy iPhone'a. W takim przypadku należy wcisnąć jednocześnie przyciski Power oraz Home przez około 10 sekund. Po tym czasie iPhone powinien się zresetować i działać poprawnie.

"Zawieszony" iPhone 7? Jest na to sposób

Ostatnia deska ratunku nie zadziała jednak na najnowszych modelach Apple'a - iPhone 7 oraz iPhone 7 Plus, które nie zostały wyposażone w fizyczny przycisk Home. W jego miejsce wstawiono płytkę reagującą na dotyk, którą połączono z czytnikiem linii papilarnych. Na szczęście na to również jest metoda.

W przypadku iPhone 7 oraz iPhone 7 Plus twardy reset wykonujemy trzymając jednocześnie wciśnięte przyciski Power oraz Volume down, czyli przyciski włączania i ściszania. W ciągu 10 sekund od wciśnięcia sekwencji smartfon powinien się zrestartować.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.