Facebook i Twitter nie są przeciwko konserwatywnym treściom. Tak wynika z najnowszego raportu

Facebook i Twitter nie są przeciwko konserwatywnym treściom. Tak wynika z najnowszego raportu03.02.2021 19:22
Republikanie nie mieli racji
Źródło zdjęć: © Getty Images | Chip Somodevilla

W ostatnim czasie Republikanie z Donaldem Trumpem na czele krytykowali Twittera i Facebooka, zarzucając portalom anty-konserwatywne nastawienie, cenzurę i uderzanie w wolność słowa. Z najnowszego raportu New York University wynika jednak, że nie jest to prawda.

Ekspert ds. dezinformacji - Paul Barrett oraz badacz J Grant Sims przyjrzeli się działalności popularnych serwisów społecznościowych. Okazało się, że twierdzenia o tym, że Facebook czy Twitter uderzają w konserwatystów, są bezpodstawne. Co więcej, platformy tego typu wzmacniają głosy prawicy za pomocą algorytmów, "często zapewniając konserwatystom większy zasięg niż twórcom liberalnym lub bezstronnym".

Facebook i Twitter nie są anty-konserwatywne

Badanie New York University, opublikowane przez Stern Center for Business and Human Rights, wykazało, że twierdzenie o anty-konserwatywnym nastawieniu "samo w sobie jest formą dezinformacji: fałszem bez wiarygodnych dowodów na jego poparcie". Z raportu wynika również, że Twitter, Facebook i inne firmy nie wykazywały uprzedzeń przy usuwaniu tweetów nawołujących do agresji podczas szturmu na Kapitol.

- Nie ma dowodów na poparcie twierdzenia, że ​​główne firmy zajmujące się mediami społecznościowymi tłumią, cenzurują lub w inny sposób dyskryminują konserwatystów na swoich platformach - powiedział Barrett. Dodał: - w rzeczywistości często to konserwatyści zyskują najwięcej pod względem zaangażowania i uwagi w Internecie dzięki systemom algorytmicznej promocji treści platform.

Serwisy społecznościowe też mierzą się z trudnościami

Autorzy badania zwrócili również uwagę na problemy, z jakimi mierzą się przedsiębiorstwa z branży mediów społecznościowych i zaproponowali kilka możliwych rozwiązań.

- Potrzebny jest solidny program reform, który zajmie się bardzo realnymi problemami regulacji treści w mediach społecznościowych w obecnym kształcie – podkreślił. Barrett. - Tylko poprzez odejście od tych fałszywych roszczeń możemy zacząć na poważnie realizować ten program - kontynuował.

Przypomnijmy, Republikanie, w tym Trump, nalegali na uchylenie sekcji 230 Communications Decency Act, która chroni firmy z branży mediów społecznościowych przed odpowiedzialnością prawną, twierdząc, że umożliwia to platformom tłumienie konserwatywnych głosów. Z kolei autorzy raport zaznaczają, że sekcja 230 powinna zostać zmieniona, a firmy przekonane do zaakceptowania szeregu nowych obowiązków lub ryzyka utraty ochrony przed odpowiedzialności prawną.

Zobacz też: Czy mogę nagrywać policjantów podczas interwencji?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.