Czy to koniec płatnych SMSów?

Czy to koniec płatnych SMSów?11.10.2011 10:30
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Już jutro Apple wprowadza w życie swój kolejny pomysł, dzięki któremu być może wkrótce płatne SMSy przejdą do lamusa.

Nie jest to nowa idea. Funkcję darmowego czatu SMS posiadają od dawna telefony BlackBerry, amerykańskiego producenta Research In Motion. Choć mówi się, że wprowadzenie usługi przez Apple jest raczej odpowiedzią na ruch Microsoftu, który będzie integrował niedawno wykupiony komunikator Skype ze swoim mobilnym systemem operacyjnym Windows Phone. iMessage, podobnie jak BlackBerry Messenger, pozwala na wymianę wiadomości tekstowych między użytkownikami iGadżetów, omijając przy tym opłaty dla operatorów komórkowych. Urządzenie wyposażone w iOS, zamiast sieci GSM, wykorzystuje do tego połączenie internetowe. Oczywiście zupełnie darmowe będą tylko wiadomości, które wyślemy będąc w zasięgu sieci WiFi. W innym przypadku musimy pamiętać o opłacie za kilka kilobajtów danych przesłanych za pomocą połączenia internetowego. Jednak, jeśli weźmiemy pod uwagę, że obecnie rzadko już zdarza się, żeby operator proponował smartfona bez umowy z odpowiednim pakietem danych - koszty te okazują się bliskie zeru.

System ma dodatkową zaletę - działa nie tylko na telefonie spod znaku nadgryzionego jabłka. Inne produkty firmy Apple, jak tablety iPad, czy odtwarzacze iPod - również będę mogły korzystać z jego dobrodziejstw. Oznacza to znaczne poszerzenie grona użytkowników.

iMessage może przyczynić się do zmniejszenia rachunków telefonicznych zwłaszcza wśród ludzi młodych, których umiejętności wysyłania po kilkaset SMSów dziennie są powszechnie znane. W samych Stanach Zjednoczonych wiadomości tekstowe generują operatorom komórkowym przychód rzędu 2. miliardów dolarów rocznie. Czy nowa usługa spowoduje choć częściową redukcję tej kwoty?

Pomysł Apple nie jest rewolucyjny, ale może spowodować rewolucję. Wiemy, jaki wpływ na rynek ma ta wyznaczająca trendy firma. Fani jej produktów bez wątpienia okrzykną system genialnym, więc z pewnością nie będziemy musieli długo czekać na odpowiedź innych producentów.

JG/GB/GB

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.