Black Friday 2020 już za moment. Badania pokazują, co kupimy

Black Friday 2020 już za moment. Badania pokazują, co kupimy18.11.2020 14:59

Black Friday tuż tuż. Zapowiada się na wielkie zakupy - według badania przeprowadzonego przez Allegro, średnio wydamy ponad 1200 złotych.

Black Friday (Czarny Piątek) oraz Cyber Monday na stałe już zapisały się w kalendarzu internetowych promocji. Na Allegro pojawia się natomiast Smart! Week oraz Black Week, czyli 8-dniowy festiwal promocji. Konsumenci szukają nie tylko produktów "na już", ale też artykułów na Boże Narodzenie i Sylwestra.

Aby lepiej wiedzieć, czego szukają, Allegro oraz agencja SW Research przeprowadzili badanie. O wybory zakupowe zapytano 1021 Polaków. 1/3 respondentów uważa, że czarnopiątkowe wyprzedaże dotyczą wszystkich sklepów, prawie połowa sądzi, że ceny są niższe w niektórych sklepach, a 49,9 proc. stwierdziło, że Allegro pomaga im w znalezieniu najbardziej korzystnych ofert. Klienci oczekują przecen od 50 do 70 proc.

Czym się różnią oczekiwania pań od panów?

Ponad połowa przepytanych kobiet oczekuje zniżek w kategoriach mody (buty, ubrania, akcesoria). Panowie natomiast koncentrują się na sprzętach AGD/ RTV (46 proc.) oraz elektronice (42 proc.).

Średnia planowanych wydatków wynosi 1266 zł, lecz uwzględniają płeć – mężczyźni są skłonni wydać więcej (ok. 1435 zł), a kobiety ok. 1121 zł. Analitycy wskazują, że zróżnicowanie kwot przeznaczonych na Black Friday i Cyber Monday może wynikać z cen akcesoriów, które zamierzają kupić respondenci.

Znaczenie dla budżetu ma również wiek. Osoby do 24. roku życia planują wydać najmniej – ok. 952 zł, natomiast respondenci z grupy 35-49 lat chcą przeznaczyć średnio 1389 zł. Prowadzący badanie zwracają uwagę na to, że po prosty starsi udzie zarabiają więcej.

Black Friday i Cyber Monday rosną na popularności

Zeszłoroczny festiwal wyprzedaży był przełomowy. Bez względu na płeć, czy miejsce zamieszkania, w poprzednich latach w promocjach na Czarny Piątek i Cyber Monday brało udział zaledwie około 1/4 konsumentów. W 2019 roku była to już ponad połowa – zarówno z dużych miast, jak i wsi.

Przewidywania na rok 2020 są podobne. Ponad 50 proc. ankietowanych deklaruje udział w obniżkach na Black Friday. Wielu z nich wskazuje, że dodatkowym czynnikiem zachęcającym do zakupów jest darmowa wysyłka produktów.

40 proc. pytanych zwróciło uwagę na to, że w przeszłości nie udało im się kupić wymarzonych produktów, a głównym powodem były zbyt szybkie oferty sprzedaży, w związku z czym w tym roku pojawią się "golden deals", dzięki którym każdy będzie mógł przygotować swoja listę zakupów.

Black Friday w tym roku przypada 27. listopada, Cyber Monday - 30. listopada.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.