Black Friday 2020. Zakupy planuje co trzeci Polak

Black Friday 2020. Zakupy planuje co trzeci Polak21.11.2020 08:18
Black Friday w Polsce. Zakupy planuje 1/3 naszych rodaków
Źródło zdjęć: © Pexels

Black Friday 2020 odbędzie się 27 listopada. W związku z pandemią koronawirusa, tegoroczne święto wyprzedaży prawie w całości przeniesie się do sieci. Z najnowszego raportu firmy ExpertSender wynika, że zakupy z tej okazji planuje 1/3 Polaków.

Black Friday przypada w tym roku na 27 listopada. W związku z obostrzeniami wprowadzonymi z powodu pandemii koronawirusa, tegoroczne święto wyprzedaży prawie w całości odbędzie się online. Firma ExpertSender postanowiła sprawdzić, czy owe okoliczności wpłyną na plany zakupowe Polaków.

Według raportu "Polacy i Black Friday", 61 procent naszych rodaków przynajmniej raz w życiu skorzystało z ofert dostępnych tego dnia. 1/3 ankietowanych przyznała, że promocji z okazji Czarnego Piątku szuka zazwyczaj w internecie.

Z badania wynika, że blisko połowa (46 proc.) ankietowanych osób nie wie, czy zrobi zakupy podczas tegorocznego Black Friday. Z kolei 23 procent naszych rodaków jest przekonanych, że nie skorzysta z tej okazji. Pozostałe osoby (1/3 badanych) wyraziły chęć wzięcia udziału w listopadowym święcie zakupowym.

Black Friday w Polsce. Najnowszy raport, Źródło zdjęć: © ExptertSender
Black Friday w Polsce. Najnowszy raport
Źródło zdjęć: © ExptertSender

Zobacz: 10 porad bezpiecznego korzystania z internetu [Wideo]

- Święta zakupowe z roku na rok są coraz popularniejsze w Polsce. Obecnie, aż 94,8 proc. badanych przez ExpertSender stwierdziło, że wie czym jest Black Friday. To pokazuje, że globalne trendy zakupowe, dobrze adaptują się także w Polsce. Jednak w tym roku sytuacja może być nieco inna. W tym momencie dużo osób nie wie, czy zrobi zakupy w tym czasie. Dlatego tak ważne jest wdrożenie przez sklepy odpowiednich działań marketingowych, które zachęcą do zakupów - mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Black Friday w Polsce. Najnowszy raport

Z raportu wynika, że niemal 78 procent badanych nie czeka na specjalne okazje zakupowe. Z kolei 22,4 procent naszych rodaków sięga do portfela wyłącznie podczas akcji promocyjnych. Prawie 40 proc. Polaków deklaruje, że nigdy w swoim życiu nie kupiło nic podczas Black Friday. Prawie połowa osób twierdzi, że nie nastawia się na większe zakupy niż normalnie, a aż 1/3 jeszcze tego nie wie.

Zdaniem ponad połowy ankietowanych (58 proc.), oferty w internecie są bardziej atrakcyjne od tych w sklepach stacjonarnych. Przeciwnego zdania jest 8 procent Polaków.

Black Friday w Polsce. Najnowszy raport, Źródło zdjęć: © ExpertSender
Black Friday w Polsce. Najnowszy raport
Źródło zdjęć: © ExpertSender

Zdecydowana większość badanych (ponad 78 proc.) decyduje się na zakupy w Black Friday z powodu obniżek cenowych. Blisko 10 proc. osób robi to ze względu na gratisy, 7,6 proc - z powodu darmowej przesyłki. Rabat na kolejne zakupy przyciąga jedynie 3,2 procent ankietowanych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.