Apple nie jest już najcenniejszą marką na świecie

Apple nie jest już najcenniejszą marką na świecie21.05.2014 14:27
Źródło zdjęć: © chip.pl

Pierwsze cztery miejsca wśród stu najbardziej wartościowych marek świata zajmują firmy technologiczne.

Najważniejsza informacja jest prosta - Apple zostało zdetronizowane przez Google'a. Na dodatek manewr wyprzedzania został przeprowadzony w imponującym stylu, bo wartość marki Google wzrosła (w porównaniu do zeszłorocznego raportu) aż o 40 procent, do niemal 159 miliardów dolarów. W tym samym czasie wartość marki Apple spadła o 20 procent, do ponad 147 miliardów dolarów.

Trzecie miejsce na podium zajmuje, tak jak zajmowała, firma IBM, choć wartość tej marki minimalnie się obniżyła (o 4 procent, do 107 miliardów dolarów). Natomiast sporym zaskoczeniem może być wyraźny awans Microsoftu, który wskoczył na czwarte miejsce (z zeszłorocznego siódmego). Wiązało się to też ze wzrostem wartości marki o 29 procent - do ponad 90 miliardów dolarów.

Nie dziwi fakt, że zarówno w pierwszej dziesiątce, jak i w całej pierwszej setce dominują firmy technologiczne, przetykane tylko wyjątkami w rodzaju McDonalda czy Malboro. Ale nawet w obrębie firm technologicznych obserwować możemy prawdziwe niespodzianki. Chyba największą jest wysokie, bo 14. miejsce chińskiego portalu Tancent. W Polsce wiele osób nawet o nim słyszało, ale jest to największy chiński portal internetowy. Dla porównania, wartość marki Facebook dała jej 21 miejsce w tym zestawieniu.

Pełen raport firmy Millward Brown dostępny jest pod tym linkiem.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Oto 12-calowy Surface Pro 3

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.