65 mln firm ma strony na Facebooku. Młodzi użytkownicy z niego uciekają

65 mln firm ma strony na Facebooku. Młodzi użytkownicy z niego uciekają02.10.2019 12:29
Źródło zdjęć: © interaktywnie

Ponad sześć milionów przedsiębiorstw aktywnie promuje swoją działalność w największym na świecie serwisie społecznościowym, a aż sześćdziesiąt pięć milionów ma w nim założone strony - wynika z najnowszego raport portalu o marketingu Interaktywnie.com pt: "Media społecznościowe' 2019".

Cały raport można pobrać tutaj.

Mimo że Facebook traci młodych użytkowników i ma przeróżne wpadki m.in. dotyczące przetwarzania danych użytkowników, to pozostaje numerem jeden, jeśli chodzi o zasięg i wpływy reklamowe. Co miesiąc korzystają z niego ponad dwa miliardy osób, co stanowi prawie jedną trzecią światowej populacji. Jednak z raportu Interaktywnie.com wynika, że tylko 51% amerykańskich nastolatków (13 - 17 lat) deklaruje korzystanie z tej platformy, co stanowi drastyczny spadek w porównaniu do 71% z 2015 roku. Zjawisko to widoczne jest także w Polsce.

Mimo tego statystyki Facebooka nadal są imponujące. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników serwisu na koniec marca 2019 roku wynosiła 2,38 miliarda. To o 8% więcej w skali roku. O tyle samo wzrosła liczba dziennych aktywnych użytkowników - jest ich 1,56 miliarda. Do 116 mln wzrosła natomiast liczba fałszywych kont założonych na tej platformie, a 255 mln kont jest zduplikowanych.

Należący również do Facebooka Instagram również radzi sobie wyśmienicie. Z serwisu, na którym coraz większą rolę odgrywa wideo, korzysta ponad miliard użytkowników, głównie młodych i angażuje on bardziej niż Facebook.

Tymczasem Snapchat, po tym jak nie chciał sprzedać się Facebookowi, boryka się z trudnościami. Jego popularność w USA nadal jest imponująca, ale w pozostałych krajach, w tym w Polsce, jest raczej niszowy. Miesięcznie korzysta z niego około 255 milionów użytkowników, wśród których przeważają kobiety, ale w 2018 roku, po kontrowersyjnej zmianie designu, ich zaangażowanie spadło. Niezmiennie jednak wśród amerykańskich nastolatków pozostaje liderem.

Na całym świecie do Facebooka średnio w ciągu minuty loguje się 973 tys. internautów. Do Instagrama 174 tys. osób. Rosnąca z roku na rok popularność social mediów sprawa, że z punktu widzenia firm, jest to coraz bardziej znaczące narzędzie służące do kreowania przekazu marketingowego. Pozwala ono skutecznie komunikować się z fanami, budować wizerunek marki, a także przekazywać informacje na jej temat.

W 2018 roku wszystkie portale społecznościowe miały 3,484 mld użytkowników, co stanowiło około 45 procent populacji świata. Liczba ta z roku na rok się powiększa - w porównaniu do 2017 roku, wzrost wyniósł 280 mln, czyli około 9 procent. W Europie liczba osób korzystających z mediów społecznościowych wyniosła 462,5 mln.

Więcej w raporcie Interaktywnie.com dostępnym do pobrania w pdf.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.