Wiemy jak Polacy spędzili wolną niedzielę. Stacje paliw przeżyły oblężenie

Wiemy jak Polacy spędzili wolną niedzielę. Stacje paliw przeżyły oblężenie

Wiemy jak Polacy spędzili wolną niedzielę. Stacje paliw przeżyły oblężenie
Źródło zdjęć: © Agencja Gazeta | Agnieszka Kosiec
Bolesław Breczko
13.03.2018 09:56, aktualizacja: 13.03.2018 11:33

Zdaniem PiS niedziele wolne od handlu miały dać rodzinom możliwość spędzenia czasu razem. Tymczasem Polacy chętniej spędzili ten czas… z nosem w smartfonach.

Badanie na ponad 500 tys. polskich użytkowników smartfonów przeprowadziła firma Selectivv Mobile House. Zostały do niego wytypowane osoby, które wcześniej spędzały przynajmniej jedną niedzielę w miesiącu na zakupach.

Zakaz handlu plus ładna pogoda równa się spacer

Ogromny odsetek badanych, bo aż 40 proc., spędził niedzielę na świeżym powietrzu. Na spacery i place zabaw wybrało się ponad 200 tysięcy osób objętych badaniem. Do decyzji o takim spędzeniu wolnej niedzieli mógł przyczynić się zakaz handlu, ale bardziej prawdopodobnym powodem jest to, że po raz pierwszy od miesięcy mogliśmy cieszyć się ładną pogodą. Temperatura w niedzielę dochodziła do 15 stopni Celsjusza.

Właściciele stacji paliw mogą się cieszyć

Prawdziwe oblężenie przeżyły stacje benzynowe, które jako jedne z nielicznych punktów mogą prowadzić sprzedaż w niedzielę wolną od handlu. 11 marca 19 proc. badanych wybrało się po zakupy na stacje. Jest to 300-procentowy wzrost w porównaniu do średniej z niedziel z poprzednich 12 miesięcy.

Obraz
© Selectivv

Wolna niedziela z nosem w smartfonie

Użytkownicy smartfonów spędzili z nimi tego dnia aż dwa razy więcej czasu niż normalnie. O prawie 200 proc. wzrosła aktywność korzystania z aplikacji i przeglądarek internetowych. Zainteresowaniem cieszyły się także serwisy VOD (jak np. Netflix). W wolną niedzielę użytkownicy smartfonów korzystali z nich o 27 proc. częściej.

Małe zainteresowanie zakupami online

Choć sklepy internetowe nie zostały objęte zakazem handlu, jednak Polacy nie rzucili się na tę formę zakupów. 11 marca jedynie 3 proc. badanych skorzystało z możliwości zrobienia zakupów online. Stanowi to wzrost o zaledwie 5 proc. w porównaniu z niedzielami z poprzednich 12 miesięcy.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (40)