Tak prezentuje się Steam Controller

Tak prezentuje się Steam Controller
Źródło zdjęć: © chip.pl

06.03.2015 14:03, aktual.: 06.03.2015 15:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Opracowywany od dłuższego czasu kontroler do gier komputerowych po licznych modyfikacjach został oficjalnie zaprezentowany na konferencji GDC.

Co na jego temat sądzą dziennikarze, którzy go testowali? Opinie są najczęściej pozytywne - chwali się dobrą konstrukcję pada pozwalającą wygodnie trzymać urządzenie oraz sterowanie przy użyciu gumowych paneli dotykowych - choć trzeba się do niego przyzwyczaić. Niektórzy narzekali na położone zbyt blisko siebie przyciski funkcyjne, przez które osoby o dużych dłoniach mogą odczuwać pewien dyskomfort. Pozbycie się prawej gałki analogowej i umieszczenie na dole wspomnianych przycisków może powodować też frustrację - jak słusznie zauważył dziennikarz Engadget, latami przyzwyczajaliśmy się do tego, że w momencie działania kciuk wędruje w górę pada, a nie w dół. Szkoda też, że całego kontrolera nie pokryto jednolitym, matowym plastikiem - błyszczące elementy ładnie wyglądają tylko na renderach, na żywo już trącą tandetą.

Z dodatkowych elementów, które uległy zmianie mamy dwa przyciski służące o przewijania i cofania akcji. Na wcześniej gładkim, lewym panelu znajdziemy teraz wyryty krzyżak. Na pierwszych szkicach koncepcyjnych nie było żadnej gałki analogowej - teraz znajdziemy ją po lewej stronie.

Łącznie Steam Controller obsłuży 16 w pełni konfigurowalnych przycisków. Urządzenie zadebiutuje pod koniec tego roku w stosunkowo niskiej cenie 49 dolarów.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Mobilny przełom od firmy… Durex

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także