Smart TV rośnie w siłę. Teraz także w kulturze wysokiej

Smart TV rośnie w siłę. Teraz także w kulturze wysokiej

Smart TV rośnie w siłę. Teraz także w kulturze wysokiej
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
21.03.2013 13:13, aktualizacja: 21.03.2013 14:00

Prawie o 700 procent w porównaniu z 2011 wzrosła w 2012 roku liczba uruchomień lokalnych, polskich aplikacji na platformie Smart TV. W tym czasie prawie o 300 procent wzrosła też liczba aplikacji polskojęzycznych. Dane pochodzą z platformy Samsung Smart TV.

Całkowita liczba uruchomień aplikacji polskojęzycznych w interfejsie Smart TV, wzrosła z kilku milionów w 201. roku, do kilkunastu w 2012, czyli o około 700 procent. Siedmiokrotny wzrost uruchomień aplikacji lokalnych oznacza, że Polacy korzystają z zasobów Smart TV coraz chętniej i zaakceptowali nowy sposób korzystania z telewizora podłączonego do Internetu. Jednym z powodów jest stale rosnąca liczby aplikacji lokalnych. Aktualnie jest ich już 70 (w produktach Samsunga). Oznacza to wzrost aż o 268% w porównaniu z rokiem 2011, kiedy to było ich 19. Obecnie użytkownicy w polskojęzycznych i globalnych aplikacjach mają do dyspozycji tysiące filmów, seriali, programów w serwisach wideo, a ponadto aplikacje informacyjne, edukacyjne, lifestylowe oraz gry i aplikacje społecznościowe, takie jak Facebook czy YouTube.

Wysoki wzrost popularności aplikacji lokalnych jest też wynikiem coraz większej liczby podłączeń do internetu telewizorów Smart TV oraz odtwarzaczy i kin domowych z taką funkcją.

Użytkownicy nowych modeli telewizorów wiedzą, że mogą je wykorzystać nie tylko jako źródło informacji czy narzędzia do odtwarzania filmów, ale jako interaktywne, podłączone do internetu urządzenia, które zapewniają łatwy dostęp do codziennie aktualizowanych treści informacyjnych i rozrywkowych.

Spośród aplikacji lokalnych największym zainteresowaniem wśród Polaków w 201. roku cieszyły się: TVN Player, ipla i VOD.TVP.PL. Dużym zainteresowaniem cieszą się także Facebook, YouTube, Twitter i Google Talk.

Nowością dostępną tylko w telewizorach Samsunga są bardzo ciekawe aplikacje wspierające polską kulturę.

Cztery uznane instytucje kultury we współpracy z Samsung udostępniły właśnie pierwsze w Polsce multimedialne aplikacje dostępne na telewizorach tej marki. Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowy Instytut Audiowizualny oraz Teatr Wielki - Opera Narodowa to pierwsze w Polsce instytucje, które zaproponowały wielbicielom kultury dostęp do swoich bogatych zasobów, często niedostępnych na co dzień dla zwiedzających. W aplikacjach znajdziemy ogromną liczbę zdjęć prezentujących dzieła sztuki, ważne dla historii i kultury materiały audiowizualne, a także praktyczne informacje o placówkach –. aktualności, wiadomości o wystawach i godzinach otwarcia. Wszystko to jest dostępne za pomocą podłączonych do sieci internet urządzeń Samsung Smart TV (telewizorów z serii D i E oraz Blu-ray z serii E).

Każda z aplikacji poszczególnych instytucji różni się od siebie m.in. interfejsem oraz rodzajem prezentowanych materiałów. Łączy je jedno - bogaty przegląd zasobów, którymi instytucje chcą pochwalić się przed szerokim kręgiem użytkowników. Eksperci z 4 ośrodków zadbali, aby forma prezentowanych zasobów była atrakcyjna zarówno dla zwykłych użytkowników, jak i koneserów kultury wysokiej. Zdjęcia eksponatów np. z Muzeum Narodowego w Warszawie wzbogacone o opisy katalogowe. Z kolei w aplikacji Muzeum Powstania Warszawskiego można zapoznać się z licznymi wywiadami, animacjami. Miłośnicy opery, przed udaniem się na spektakl do Teatru Wielkiego - Opery Narodowej mogą sprawdzić repertuar, a także zapoznać się z materiałami zakulisowymi i wywiadami z artystami. Imponującą bazę multimedialną proponuje także Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA). NINATEKA to obecnie blisko 2 00. cennych materiałów audiowizualnych: spektakli teatralnych i operowych, rejestracji koncertów, filmów dokumentalnych i animowanych, wykładów i
debat, audycji telewizyjnych i radiowych, relacji z festiwali i konferencji.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)