Państwowe systemy informatyczne uległy awarii
Serwisy CEPiK, BIP, ePUAP i obywatel.gov.pl całkowicie przestały odpowiadać lub korzystanie z nich było utrudnione. Do awarii doszło w godzinach porannych. Po godzinie 10 Centralny Ośrodek Informatyki poinformował, że dostęp do serwisów został przywrócony.
16.11.2016 | aktual.: 16.11.2016 12:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od rana dostęp do serwisów CEPiK (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców), BIP (Biuletyn Informacji Publicznej), ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) i obywatel.gov.pl był albo całkiem niemożliwy albo poważnie utrudniony. Awaria dotknęła nie tylko osoby, które chciały załatwić urzędowe sprawy ale też np. policję która korzysta z bazy CEPiK do sprawdzania samochodów i kierowców.
Od rana nad przywróceniem dostępu do serwisów pracował Centralny Ośrodek Informatyki
Dostęp do urzędowych serwisów został przywrócony po godzinie 10. ale jeszcze przez cały dzień mogą pojawiać się problemy z ich działaniem w związku z ich stabilizacją.
"Wszystkie systemy już działają a dostęp do nich został przywrócony" - powiedziała Wirtualnej Polsce rzecznik Centralnyego Ośrodka Informatycznego Dorota Krasowska - "sprawdzamy co było przyczyną awarii, na razie wiemy, że wystąpiły problemy z siecią."