Trwa ładowanie...
d2c8d9f
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Najbardziej luksusowa motorówka w PRL

Ekskluzywna mahoniowa motorówka Riva Super Florida z 1963 r. kupiona dla
premiera rządu PRL Józefa Cyrankiewicza odzyskała dawny blask. W poniedziałek w Szczecinie po
zakończonym remoncie motorówka pomyślnie przeszła próby na wodzie.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Najbardziej luksusowa motorówka w PRL
(PAP / Marcin Bielecki)
d2c8d9f

Ekskluzywna mahoniowa motorówka Riva Super Florida z 1963 r. kupiona dla premiera rządu PRL Józefa Cyrankiewicza odzyskała dawny blask. W poniedziałek w Szczecinie po zakończonym remoncie motorówka pomyślnie przeszła próby na wodzie.

Przetarg na remont łodzi ogłoszony przez Centrum Usług Wspólnych, działające na rzecz kancelarii premiera, wygrała szczecińska stocznia jachtowa Marina Yachting. Prace remontowe trwały 6 miesięcy i kosztowały około 17. tys. zł.

Riva Super Florida to motorówka włoskiej produkcji, którą posiadały m.in. gwiazdy filmowe. Marcin Raubo, prezes Marina' Club, firmy, która wygrała przetarg, mówił, że łódź podobno kosztowała w latach 60. nawet 150 tys. dolarów.

d2c8d9f

Raubo powiedział, że motorówka przeszła gruntowny remont. Lakier i oryginalne części do łodzi zostały sprowadzone z włoskiej firmy Riva. Przy renowacji pracowało trzech szkutników, dwóch mechaników i tapicer. "Podeszliśmy do tej renowacji ambicjonalnie. Teraz łódź wygląda tak, jak wyglądała w latach 60." - dodał Raubo.

Motorówka ma 5. lat, licznik wskazuje zaledwie 90 motogodzin, a silnik - choć nadgryziony zębem czasu - był w pełni sprawny.

Anegdota mówi, że Cyrankiewicz miał słabość do pływania motorówką. Podobno lubił urywać się ochronie i gubić na mazurskich jeziorach. Łódź stacjonowała w ośrodku wczasowym w Łańsku (województwo warmińsko-mazurskie) i tam ponownie trafi po remoncie

d2c8d9f

Podziel się opinią

Share

d2c8d9f

d2c8d9f
Więcej tematów