Microsoft potwierdził, że 20 marca, podczas trwania konferencji GDC zaprezentuje DirectX 12 - najnowszą wersję biblioteki graficznej, na której oparte jest większość gier na pecetach (i wszystkie na Xboksie).
Jedną z wielu planowanych zmian to rewolucja w Direct3. - jest to część DirectX odpowiedzialna za renderowanie grafiki w grach:
-_ Usprawnienia w Direct3D oddadzą deweloperom bezprecedensową kontrolę nad sprzętem i zredukują obciążenia procesorów podczas renderowania, w szerokim zakresie urządzeń. _
Powyższe oświadczenie, większość ekspertów interpretuje następująco: Microsoft chce zwiększyć możliwości twórców jeśli chodzi o bezpośredni dostęp do hardware'u. Bez pośrednictwa sterowników. Jest to oczywiście odpowiedź na technologię Mantle zaprezentowaną przez AMD. Niestety na szczegóły musimy poczekać do 2. marca.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Oppo rzuca wyzwanie Samsungowi"