GDC: Sony łączy kontrolery Move z pecetami

GDC: Sony łączy kontrolery Move z pecetami
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

03.03.2011 15:23, aktual.: 03.03.2011 15:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podczas targów GDC (Game Developers Conference) w San Francisco firma Sony Computer Entertainment zaprezentowała oprogramowanie serwerowe Move.me, działające na konsolach PlayStaton 3.

Podczas targów GDC (Game Developers Conference) w San Francisco firma Sony Computer Entertainment zaprezentowała oprogramowanie serwerowe Move.me, działające na konsolach PlayStaton 3.

Move.me pozwala przesłać do komputera (lub innego urządzenia) polecenia wydane za pomocą kontrolera ruchu Move albo przekazać obraz z kamery PS3 Eye. W efekcie kontroler Move może sterować aplikacjami uruchamianymi na komputerze.

Obraz
© (fot. heise-online.pl)

Jedna konsola PS3 (i podłączone do niej kontrolery) będzie potrafiła komunikować się z czterema komputerami równocześnie. Dane mają być przekazywane przez porty UDP 4963. i 7899. Kontrolery Move informują o swojej pozycji i położeniu. Jak twierdzi Sony, na płaszczyźnie X-Y dokładność pozycjonowania jest większa niż jeden centymetr, a w płaszczyźnie Z (ortogonalnej w stosunku do powierzchni ekranu) błąd nie przekracza 5 centymetrów. Opóźnienia generowane przez kontrolery Move wynoszą 22 ms. Kamera rejestruje obraz w rozdzielczości VGA z częstotliwością 60 Hz.

Darmową wersję Preview Move.me dla programistów znajdziemy na stronie www.us.playstation.com/move-me. Niebawem Japończycy pokażą przykładowe kody oprogramowania współpracującego z kontrolerem. Finalne wydanie oprogramowania serwerowego będzie można pobrać dla PS3 pod koniec marca za pośrednictwem PlayStation Network.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (4)
Zobacz także