Jakie tablety wybieramy najczęściej?

Jakie tablety wybieramy najczęściej?
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

23.02.2015 11:35, aktual.: 23.02.2015 12:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Agito.pl wziął pod lupę ostatnie cztery miesiące (od października do stycznia) sprzedaży tabletów w swoim sklepie. Okres 4 miesięcy nie został wybrany przypadkowo. Ostatnie lata wyraźnie pokazują, że czwarty kwartał to czas szczególnego zainteresowania multimediami pod kątem świąt, zaś pierwszy miesiąc nowego roku to okres intensywnych zakupów urządzeń związany z pozyskaniem środków finansowych z prezentów.

Agito.pl wziął pod lupę ostatnie cztery miesiące (od października do stycznia) sprzedaży tabletów w swoim sklepie. Okres 4 miesięcy nie został wybrany przypadkowo. Ostatnie lata wyraźnie pokazują, że czwarty kwartał to czas szczególnego zainteresowania multimediami pod kątem Świąt, zaś pierwszy miesiąc nowego roku to okres intensywnych zakupów urządzeń związany z pozyskaniem środków finansowych z prezentów.

W 2014 roku odnotowano 51-procentowy wzrost sprzedaży tabletów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Gdy spojrzymy już tylko na wskazane wcześniej 4 miesiące, wzrost wynosi około 30 proc.O ile ta pierwsza liczba wiąże się w dużym stopniu z ogólnym wzrostem sprzedaży w całym sklepie, o tyle druga jest wyraźnie związana z preferencjami zakupowymi. Osoby kupujące tablety rok i dwa lata wcześniej, chętniej sięgały po inne produkty. Średni koszyk zakupowy tabletów w podanym okresie roku 2013 wynosił 688zł, a w roku 2014 obniżył się do kwoty 359zł.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

W ostatnich 4 miesiącach Polacy wyraźnie wybierają tańsze modele jak w analogicznym okresie poprzedniego roku. To naturalne, że najwięcej ilościowo sprzedaje się najtańszych modeli z 7-calowymi ekranami. Droższe i większe A-brandy wymieniamy znacznie rzadziej i wykorzystujemy nieco inaczej. Wśród droższych modeli powyżej 1100zł najlepiej sprzedają się tablety Samsung, zaś w cenie do 1100zł konsumenci decydują się na firmę Lenovo.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Początek tego roku wyraźnie wskazuje, że cena wciąż jeszcze ‘czyni cuda”, ale w TOP 5 pojawia się coraz więcej droższych modeli, głównie z łącznością 3G. Tym samym średni koszyk zakupowy wzrasta do 412 zł (wyliczony na podstawie sprzedaży kompletnej tabletów w okresie 1 styczeń-1. luty 2015)

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)