Domena.eu i inne sposoby na zwiększenie skali swojego e-biznesu

Domena.eu i inne sposoby na zwiększenie skali swojego e‑biznesu

Domena.eu i inne sposoby na zwiększenie skali swojego e-biznesu
Źródło zdjęć: © Pixabay.com
22.10.2018 06:10, aktualizacja: 22.10.2018 13:23

Popularyzacja strategii omnichannel, wprowadzenie niedziel niehandlowych czy rozwój technologii mobilnych zmuszają do podejmowania zmian w prowadzeniu biznesu. Jednym ze sposobów na polepszenie swojej pozycji na rynku, jest otwarcie się na rynki zagraniczne. W dobie Internetu jest to znacznie łatwiejsze niż kiedyś.

W dobie cyfrowej transformacji każdy biznes to e-biznes

Obecnie pojęcie e-biznesu czy e-commerce nie brzmi już innowacyjnie. Staje się oczywiste, że firmy prowadzące swoją działalność muszą być też obecne w sieci. Coraz częściej firmy zajmujące się sprzedażą wdrażają strategię omnichannel, czyli prowadzenie handlu z wykorzystaniem różnych kanałów oraz wzajemne ich łączenie. To, na przykład, zamówienia dokonywane przez Internet i odbierane w sklepach stacjonarnych, czy oglądanie produktów w sklepach stacjonarnych i dokonywanie zakupów online. W ramach tej strategii, klienci mają mieć stworzone warunki doświadczenia zakupowego, niezależnie od kanału.

Drugim istotnym elementem jest rozwój technologii mobilnych - klienci coraz chętniej dokonują zakupów na swoich smartfonach. To często szybkie zakupy, bardziej impulsywne, na czym zwykle zyskują sklepy, których strony internetowe są dostosowane do urządzeń mobilnych. Handel w Polsce zmienia się także za sprawą niedziel niehandlowych. Gdy sklepy stacjonarne są nieczynne, klienci korzystają z zakupów internetowych, marki intensyfikują więc swoje działania w sieci, by przyciągnąć klientów w weekendy. Cyfrowa transformacja biznesu zmusza do dokonywania takich zmian, aby e-handel umożliwić oraz uczynić go jak najbardziej skutecznym. Warto jednak spojrzeć na tę kwestię szerzej i pomyśleć jak jeszcze można zwiększyć skalę swojego biznesu. W tym przypadku dobrym pomysłem jest otwarcie się na rynki zagraniczne.

Domena .eu oknem na Europe

Pierwszym krokiem ku otwarciu naszego biznesu na świat powinno być zadbanie o odpowiednie dostrzeżenie w sieci i wizerunek. Dobrym pomysłem jest zakup domeny z rozszerzeniem .eu. Taką domenę można mieć darmo, na przykład w ramach pakietu Bezpieczna Domena w serwisie nazwa.pl.

- Wybór domeny .eu pozwala stworzyć markę rozpoznawalną na terenie całej Unii Europejskiej. Nie trzeba rejestrować domen krajowych w każdym z krajów. Na całym starym kontynencie istnieje duża rozpoznawalność domen z takim sufiksem, przez co firma budzi też odpowiednie zaufanie. Zamiast lokalnych stron wystarczy jedna domena i kilka, czy kilkanaście wersji językowych dostosowanych do regionu. Dzięki temu z łatwością można dotrzeć do klientów z Polski, Czech, Węgier, Niemiec czy Hiszpanii. „Nie trzeba ograniczać się do 38 milionów Polaków, a można otworzyć na 500 milionów Europejczyków”. – zauważa Specjalista SEO Nazwa.pl.

Rejestracja domeny .eu jest także ważna ze względu na ochronę marki. Nawet jeśli nie korzysta się aktywnie i nie promuje tej domeny, warto nabyć taką z nazwą swojej firmy, żeby nikt inny jej nie wykorzystał. Rejestrując domenę, warto upewnić się jednak co oferuje firma zajmująca się sprzedażą. Dobrze, aby gwarantowany był darmowy certyfikat SSL, nowoczesny protokół http/2, czy zabezpieczenie DNSSEC.

O czym jeszcze pamiętać, myśląc o podboju zagranicznych rynków

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na szansę, jaką jest rynek wewnątrzwspólnotowy. Wiele produktów można sprzedawać na terenie całej Unii Europejskiej. W tym przypadku barierą jest jedynie logistyka, przesyłki zagraniczne wciąż są dużo droższe niż krajowe (choć przecież odległości pomiędzy niektórymi terytoriami Polski a Czechami, Słowacją, Niemcami są mniejsze niż między Szczecinem a Rzeszowem). Na korzystnej lokalizacji Polski korzystają już największe sklepy internetowe, otwierając właśnie tu swoje centra logistyczne. Podobny problem nie dotyczy jednak sklepów wykorzystujących model dropshippingu, czyli będących pośrednikami między producentem/hurtownikiem, który dostarcza towar pod wskazany przez dystrybutora adres, często na terenie całej Europy lub nawet poza kontynentem.

Istotna jest także kwestia jakości obsługi klienta. Współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający. Oczekują szybkich wysyłek, ale też bezproblemowych zwrotów towarów oraz kompetentnych odpowiedzi w szybkim czasie.

Jednak e-biznes nie ogranicza się do handlu detalicznego. Wspomniana domena .eu oraz strona internetowa w różnych językach, przyda się także firmom z branż nastawionych na handel hurtowy lub promocję marki na rynkach zagranicznych. Prosta strona – wizytówka pozwala bowiem zwiększyć zainteresowanie ofertą i pozyskać nowych klientów.

Efekt skali pozwala zwiększyć rentowność biznesu

Firmy powinny upatrywać w kanale e-commerce szansy, a nie zagrożenia. Odpowiednie wykorzystanie dostępnych, nowoczesnych narzędzi pozwala przekształcić lokalny biznes w dobrze prosperujące przedsiębiorstwo, działające na wielu rynkach. Jednocześnie rozwiązania globalne i tak muszą znaleźć swoje zastosowanie, także na lokalnych rynkach. Konsumenci oczekują wiele zarówno od małego sklepu, jak i od wielkich sieci. Dlatego zakup - na przykład domeny .eu, może okazać się świetną inwestycją dla firmy. To może być pierwszy krok do wprowadzenia jej na międzynarodowe rynki. Jednocześnie stanowić będzie dobrą alternatywą dla popularnych domen .pl, nawet jeśli firma działa wyłącznie lokalnie.

Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)