"Znaczone" MP3 umożliwiają identyfikację klienta sklepu muzycznego

"Znaczone" MP3 umożliwiają identyfikację klienta sklepu muzycznego08.04.2010 16:30
Źródło zdjęć: © jupiterimages

Chociaż właściciele największych internetowych sklepów z muzyką odeszli od stosowania w sprzedawanych plikach zabezpieczeń DRM, nie zaprzestali ich cyfrowego znakowania - donosi serwis TechCrunch

Na TechCrunch.com pojawił się wpis pt. _ How "Dirty" MP3 Files Are A Back Door Into Cloud DRM _. Składa się on w dużej części z informacji otrzymanej przez redaktorów portalu od pragnącej zachować anonimowość "osoby z branży".

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Opisuje ona, jak działa cyfrowe znakowanie plików audio, nabywanych w muzycznych e-sklepach. Oprogramowanie za pośrednictwem którego następuje transakcja kupna-sprzedaży przed udostępnieniem internaucie pliku do pobrania, dodaje do tego pliku dane o właścicielu konta, z którego następuje transakcja, numerze transakcji lub obie te informacje.

Są one dla przeciętnego użytkownika niewidoczne, ich obecność nie wpływa też na jakość nagrania czy kompatybilność z oprogramowaniem odtwarzającym.

Tym sposobem możliwe jest zidentyfikowanie użytkownika, który zechce np. udostępnić plik w sieci P2P.

Wielcy sprzedawcy, tacy jak Apple (iTunes Store) czy Walmart tego nie przyznają, ale znakowanie plików to warunek stawiany im przez wytwórnie fonograficzne - bez tego nie mogą liczyć na otrzymanie licencji na sprzedaż muzyki w Sieci - czytamy w TechCrunch.

Sytuacja ta nie jest powszechna - muzyka dostępna w niektórych usługach, takich jak Napster, Amazon czy 7digital, jest "czysta".

Wykrycie potajemnie dodawanych danych możliwe jest np. za pomocą oprogramowania do porównywania plików - wystarczy kupić ten sam utwór z dwóch różnych kont użytkownika i sprawdzić, czy są identyczne.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.