Zmiana regulaminu Facebooka - wszystko co napiszesz będzie wykorzystane do targetowania reklam!

Zmiana regulaminu Facebooka - wszystko co napiszesz będzie wykorzystane do targetowania reklam!26.11.2012 13:22
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Prawdopodobnie otrzymaliście już maila od Facebooka informującego was o zmianach w regulaminie świadczenia usług. W większości skupiają się one na usunięciu anachronicznego już mechanizmu głosowania użytkowników, który, aby ich głos był ważny, wymagałby wyrażenia swojej opinii przez jakiś 300 milionów osób. Ale z komentarza Erin Egan można wyczytać także zapowiedź rychłego uruchomienia przez Facebooka własnej sieci reklamowej.

W rozmowie z magazynem Forbes Chief Privacy Officer Facebooka podkreśla, że zmiany pozwolą Facebookowi wykorzystywać informacje zdobyte za pomocą Facebooka do wyświetlania reklam również poza portalem społecznościowym. Cytując Egan:

„_ Wszystko co robisz i piszesz na Facebooku może zostać wykorzystane do wyświetlania reklam. Nasza polityka stwierdza, że możemy reklamować usługi poza Facebookiem na podstawie danych, które mamy dzięki Facebookowi. _”

Takie postawienie sprawy jest jasną zapowiedzią uruchomienia własnej sieci reklamowej, która spokojnie mogłaby konkurować z Google. Akcjonariusze Facebooka prawdopodobnie już teraz zacierają ręce na myśl o potencjalnych zyskach. Sieć reklamowa, która będzie mogła precyzyjnie targetować reklamy docierające do miliarda użytkowników Internetu na pewno spowoduje znaczący wzrost przychodów. Liczony w miliardach.

Pierwszą oznaką tego, że Facebook przymierza się do stworzenia własnej sieci reklamowej była umowa zawarta pomiędzy Menlo Park a Zyngą, na mocy której reklamy z Facebooka zaczęły być wyświetlane na Zynga.com. Już wtedy można było podejrzewać, że Facebook zamierza otworzyć stworzyć sieć reklamową. Słowa Erin Egan tylko to potwierdzają.

Pytanie tylko jak użytkownicy przyjmą fakt, że ich dane i działania na Facebooku będą wykorzystywane do wyświetlania im reklam wszędzie. Stawiam kasztany przeciwko dolarom, że ostatecznie przejdzie to bez większego echa. Taktykę małych kroków Zuckerberg opanował znakomicie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.