Zawód: influencer. Sitr0x o swojej karierze, dziwnym jedzeniu i fanach

Zawód: influencer. Sitr0x o swojej karierze, dziwnym jedzeniu i fanach14.02.2019 15:25
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Ma ponad milion subskrypcji, a na swoim kanale na YouTubie testuje gry, dziwne jedzenie i ukryte funkcje znanych aplikacji. Karol "Sitr0x" Wiewiórski nie narzeka na brak zajęć. Ale znalazł chwilę, by powiedzieć WP Tech o swoim pierwszym wideo i nie tylko.

Grzegorz Burtan, Pamiętasz swoje pierwsze wideo?

Karol "Sitr0x" Wiewiórski Pierwszy film, który stworzyłem, wbrew pozorom, powstał dużo wcześniej niż mój kanał na YouTube. Pamiętam, że na wakacjach w Bułgarii w wieku 6 lat dostałem od taty niezwykle wymagające zadanie, polegające na przytrzymaniu kamery w trakcie nagrywania. To właśnie wtedy prawdopodobnie powstał mój pierwszy w życiu film. Chyba, że już wcześniej robiłem jako statyw i po prostu tego nie pamiętam...

Ile czasu mija od nagrania do wypuszczenia wideo?

Wszystko zależy od tego z jakim filmem mamy do czynienia. Na moim kanale proces produkcji jest najkrótszy w przypadku filmów z "Mobilnego Grania", czyli serii, w której od 3 lat pokazuję nowe gry na smartfony. Wówczas od rozpoczęcia rozstawiania statywów do zmiany statusu filmu na "publiczny" mija około 4 godzin, z czego: +/- 45 minut zajmuje samo nagranie, +/- 2,5h montaż wraz z renderingiem i +/- 45 minut trwa wysłanie filmu na YouTube oraz tworzenie w międzyczasie miniatury. Bardziej rozbudowane produkcje nagrywane w terenie przy użyciu kilku kamer zajmują najczęściej cały dzień. Wówczas, żeby wyrobić się z publikacją na godzinę 19:30-20:00 trzeba rozpocząć nagrywanie około 10:00-11:00.

Jak często masz kontakt z fanami?

Codziennie. Kontakt z widzami utrzymuję cały czas dzięki publikowaniu "relacji z życia" w formie relacji na Instagramie czy ostatnio dodanymi relacjami na YouTube. Poza tą jednostronną formą kontaktu staram się odpowiadać na wiadomości prywatne, mimo tego, że ich liczba potrafi przytłoczyć. Najlepszą formą kontaktu jest oczywiście rozmowa w cztery oczy przy okazji różnych eventów. To wtedy tak naprawdę uświadamiam sobie, że milion subskrypcji to nie tylko liczba, ale osoby, które faktycznie mnie kojarzą i które najczęściej również lubią. Jest to również dobra okazja, aby podpytać widzów o to, co myślą o moich ostatnich produkcjach i co ewentualnie mógłbym w nich zmienić. Takich eventów w ciągu roku jest kilka, więc kontakt z widzami utrzymuję regularnie.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Jak uczciłeś przebicie progu 100 tys./500/ milion subów?

W spokoju. Ani na 100 tysięcy, ani na 500 tysięcy subskrypcji nie zrobiłem żadnego specjalnego filmu i w sumie troszkę żałuję. Prywatnie, każdą z tych liczb przeżywałem już kilka dni przed jej przekroczeniem a milion subskrypcji przeżywałem przez cały rok.

Wszystko dlatego, że od początku 2018 roku moim celem było dobicie 1,000,000 subskrypcji o czym ochoczo informowałem w każdym moim filmie. Był to skuteczny sposób na zmotywowanie widzów do kliknięcia czerwonego przycisku. Im bliżej miliona subskrypcji byłem, tym bardziej nie mogłem się go doczekać.

Gdy w końcu się udało, w ramach podziękowania rozdałem widzom rzeczy warte milion. Tak, milion. Niestety nie milion złotych, bo mimo nienajgorszej sytuacji finansowej byłoby to nierealne, a milion groszy. Był to konkurs zorganizowany przy współpracy z Epic Games odpowiedzialnym za stworzenie Fortnite, w którym rozdaliśmy kilka najnowszych telefonów i kilkanaście drobnych upominków.

Kto zachęcił cię do tworzenia?

Nuda. Po prostu nuda. Po przeprowadzeniu się do Olsztyna na początku wakacji, przez 2 miesiące nie miałem żadnych znajomych. Musiałem zorganizować sobie czas w pojedynkę, a że oglądałem już wtedy poczynania kiedyś moich idoli, a teraz dobrych znajomych, to również chciałem spróbować swoich sił. To była najlepsza decyzja w moim życiu.

Jak współpracujesz z markami?

Chętnie i w naturalny sposób. Jeśli z kimś współpracuję, staram się, aby odbywało się to w jak najbardziej moim stylu. Im mniej inwazyjna i bardziej pasująca do ogólnej koncepcji kanału współpraca, tym lepszy odbiór widzów i większa moja satysfakcja. Odkąd dołączyłem do sieci partnerskiej i agencji marketingowej, współpraca z markami stała się dużo łatwiejsza i jednocześnie dużo przyjemniejsza. Działając przez 5 lat na własną rękę nie zrealizowałem nawet w połowie tylu ciekawych współprac, które miałem okazję zrealizować będąc w LifeTube. Każdemu, kto planuje albo być może już prowadzi swój kanał na YouTube, polecam tego typu rozwiązanie.

Jak długo planujesz być na YouTube?

Dłużej niż do jutra, ale krócej niż do 80 roku życia.

Dlaczego akurat takie a nie inne playlisty?

Z dwóch powodów: bo lubię swoje serie i bo ludzie chcą je oglądać. Dla przykładu, bardzo lubię na swoim kanale serię "ukryte funkcje", w której odcinkach - jak sama nazwa wskazuje - doszukuję się czegoś, co nie jest na pierwszy rzut oka widoczne. Gdyby nie setki tysięcy czekających na ukryte funkcje osób, nie miałbym zapewne motywacji, aby doszukiwać się tego, co ukryte, a przez to sam nie wiedziałbym o różnych, bardzo praktycznych rozwiązaniach znanych aplikacji.

Jaki jest twój sposób na algorytmy YouTube?

Sposób jest prosty: nie tłumaczę się nimi, jeżeli mój film nie "idzie" tak, jak bym tego chciał. Często twórcy narzekają, że nigdzie indziej poza zakładką "subskrypcje" go nie udostępni. W takich przypadkach staram się jak najszybciej wymyślić film, w którym jeszcze bardziej się postaram i pokażę coś jeszcze ciekawszego. Być może wtedy się uda. Gdyby nie algorytmy YouTube, to zamiast 20 tysięcy wyświetleń w godzinę, mieliby ich 100 tysięcy. Albo, że gdyby YouTube bardziej promował ich film na stronie głównej, to mieliby już bla bla bla... A może YouTube nie promuje jakiegoś filmu, bo jego twórca popełnił w nim błąd, przez który tak się dzieje? Albo po prostu film jest atrakcyjny dla twórcy, ale niekoniecznie dla jego subskrybentów?

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Najdziwniejsza rzecz jaką jadłeś i robiłeś?

Najdziwniejsza rzecz jaką jadłem to prażone czipsy z glonów. Gorąco nie polecam i podziwiam każdego, komu one smakują. Najdziwniejszą rzeczą jaką robiłem było kręcenie Fidget Spinnerem na żywo przez 24h, w trakcie transmisji na żywo na moim kanale. Co ciekawe, w ciągu 24h przez LIVE przewinęło się ponad milion osób, a mój kanał zasubskrybowało wtedy prawie 30,000 osób.

Czy są momenty, kiedy nie chcesz nagrywać i musisz się zmuszać do tego?

Tak. Nie wierzę w to, że którykolwiek z twórców nigdy nie musiał zmusić się do tego, żeby zamiast spędzenia całego dnia z dziewczyną lub znajomymi albo po prostu grania na konsoli przed telewizorem wstać i wziąć się za nagrywanie. W moim przypadku zmuszanie się ma miejsce w zupełnie początkowej fazie produkcji filmu, bo najtrudniej jest zacząć. Jeśli już faktycznie wstanę i zacznę działać - zmuszenie zamienia się w chętne działanie, a następnie satysfakcję z tego, co udało mi się stworzyć.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.