Twórcy aplikacji Pola z własnym znakiem. Znajdziesz go na polskich produktach

Twórcy aplikacji Pola z własnym znakiem. Znajdziesz go na polskich produktach08.08.2018 14:57
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Już nie będzie trzeba sięgać po telefon, żeby sprawdzić, czy produkt, który chcemy kupić, jest na pewno polski. Twórcy aplikacji Pola startują z własnym znakiem towarowym.

"Masz dość masówki globalnych koncernów? Szukasz lokalnych firm tworzących unikalne produkty? Pola pomoże ci odnaleźć polskie wyroby. Zabierając Polę na zakupy odnajdujesz produkty z duszą i wspierasz polską gospodarkę. Zeskanuj kod kreskowy z dowolnego produktu i dowiedz się więcej o firmie, która go wyprodukowała. Pola powie, czy dany producent opiera się na polskim kapitale, ma u nas swoją produkcję, tworzy wykwalifikowane miejsca pracy, jest częścią zagranicznego koncernu" - piszą twórcy aplikacji "Pola. Zabierz ją na zakupy".

Teraz jej autorzy chcą, żeby na polskich produktach pojawił się ich znak towarowy. Ma być on informacją i gwarancją, że mamy do czynienia z 100 proc. "rodzimym kapitałem".

- Nasz znak towarowy będzie prosty, intuicyjny i co najważniejsze otrzymać go mogą tylko te podmioty, które produkują w Polsce, są zarejestrowane w naszym kraju, prowadzą tu prace badawczo-rozwojowe i – co najistotniejsze – nie są częścią zagranicznego koncernu - pisze Mateusz Perowicz z Klubu Jagiellońskiego.

Twórcy z Klubu Jagiellońskiego zdradzają, że dwie firmy już zdecydowały się umieścić znak na opakowaniach swoich produktów.

Jak mówią sami autorzy aplikacji, "Pola. Zabierz ją na zakupy" została już pobrana przez ponad pół miliona Polaków. Wprawdzie sam nigdy nie byłem zwolennikiem takich akcji (na pierwszym miejscu stawiam jednak na jakość, na dodatek sam fakt sprawdzania "pochodzenia" produktu na sprzęcie i systemie, który polski przecież nie jest, wydawał mi się śmieszny), to nie brakuje osób, dla których program Klubu Jagiellońskiego był pomocny.

"Na każde zakupy chodzę z Polą i sprawdzam. Co polskie to odkładam z powrotem na półkę, a co niemieckie i z zachodu to do koszyka. Zdrowa i jakościowa żywnośç ma swoją cenę" - pisze z przekąsem jeden z wykopowiczów.

Tu z kolei recenzja ze sklepu Google Play:

"Świetna aplikacja, super inicjatywa, o dziwo dzięki niej kupiłem sporo produktów których jakość naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła, a które na co dzień giną wśród kolorowo wyeksponowanych zagranicznych zamienników".

Warto spojrzeć na "Pola. Zabierz ją na zakupy" z jeszcze innej perspektywy. To inicjatywa, która zaczęła żyć na smartfonach i to na sprzętach mobilnych się rozwinęła. Teraz będziemy oglądać logo bez sięgania po telefon. Można więc stworzyć ideę, którą promuje się za pomocą nowych technologii, a która z czasem sięga znacznie dalej i szerzej - i telefon przestaje być potrzebny. Dla wielu twórców społecznych "rozwiązań" to bardzo pokrzepiająca wiadomość.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.