To będzie następca SMS-ów? Duże zmiany w telefonicznych wiadomościach

To będzie następca SMS-ów? Duże zmiany w telefonicznych wiadomościach29.11.2017 15:06
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Następca SMS-a bardziej przypomina współczesne komunikatory. Ale nie ma ich największej wady.

Nowy format wiadomości nazywa się RCS. Czym różni się od tradycyjnych, nieśmiertelnych SMS-ów? Przede wszystkim użytkownicy otrzymają możliwość wysyłania różnych plików multimedialnych aż do 100 MB. Czyli znacznie więcej niż w przypadku MMS-ów, o SMS-ach nie wspominając.

Będą też rozmowy grupowe, możliwość współdzielenia plików oraz otrzymywanie informacji, kto odczytał wiadomość.

Słowem: RCS ma funkcje typowego, współczesnego komunikatora. Jest jednak jedna, acz znacząca różnica - będzie można z niego korzystać praktycznie z automatu, ponieważ nowe telefony od razu będą go obsługiwać. Bez konieczności zakładania konta, jak jest to w przypadku internetowych komunikatorów.

Właśnie dlatego SMS-y wciąż cieszą się tak dużą popularnością. O ile niektórzy wzbraniają się przed założeniem konta na Facebooku czy innym komunikatorze, tak RCS ma działać na większości nowych sprzętów.

SMS-y ciągle w modzie

3 grudnia obchodzić będziemy już 25 urodziny SMS-ów. Co zaskakujące, w dobie komunikatorów Polacy wysyłają ich coraz więcej. We wrześniu 2016 roku GUS donosił, że w 2015 roku Polacy wysłali 52,4 mld SMS-ów. To o 404 mln więcej niż w 2014 roku.

Teoretycznie RCS byłby dobrą alternatywą dla tych, którzy lubią SMS-y i nie chcą przerzucić się na aplikacje wymagające założenia konta. Jest jednak haczyk.

Niezbędne będzie połączenie z internetem. To może przekreślić szansę na sukces. Choć dzisiaj internet jest coraz tańszy, to jednak są miejsca, gdzie z dostępem do sieci jest problem. Za to komórkowy zasięg, pozwalający wysłać SMS-a, telefon łapie szybciej.

W RCS branża telefoniczna jednak wierzy. SerwerSMS.pl informuje, że 50 operatorów z 27 krajów zdecydowało się na nowy standard, a szacuje się, że w następnych latach ma zostać on wprowadzony przez kolejnych 40 operatorów z 40 krajów. W Europie na RCS zdecydowali się już operatorzy z Włoch, Francji, Hiszpanii, ale też z nie tak odległych nam Czech lub Węgier.

A kiedy - i czy w ogóle - Polska znajdzie się w tym gronie?

- Aby system został wprowadzony, potrzebna jest jednomyślność operatorów i pomyślne zakończenie testów. Wykazujemy w tym temacie wiele inicjatyw, wierząc, że możliwie szybko pojawi się rynku. Kontaktowaliśmy się już w tej sprawie z Google, a obecnie z operatorami rozmawiamy na temat prowadzonych testów, rozwoju tego standardu i jego zapotrzebowania wśród konsumentów – mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w platformie SerwerSMS.pl.

Akurat zbliżają się święta, więc wysyłając życzenia do znajomych - co znamienne, coraz częściej robimy to właśnie za pomocą komunikatora - warto pamiętać, że niebawem tradycja wysyłania SMS-ów może zniknąć, bo zastąpi je inny format. No, chyba że waszym zdaniem SMS-y były, są i będą nieśmiertelne. Właśnie dlatego, że są proste i przystępne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.