Telemarketerzy zabierają czas? Jest na to sposób

Telemarketerzy zabierają czas? Jest na to sposób10.02.2022 11:33
Telemarketerka dzwoni
Źródło zdjęć: © Getty Images | David Lees

Jak się bronić przed telemarketerami? Ciężko mieć stuprocentową gwarancję, że nigdy nie zadzwonią, ale są sposoby, które bardzo pomagają.

Być może ktoś powie, że to zwykła praca, tylko akurat polega na rozmowach za pośrednictwem telefonu. Ostatecznie wszystko sprowadza się do tego, że telemarketing rządzi się swoimi prawami, przez co powstają pewne zgrzyty.

Ktoś dzwoni? To telemarketer? Grzecznie odmawiamy, ale to z reguły nie zakończy rozmowy. Problem w tym, że ta praca polega właśnie na tym, żeby zwyczajnie nie przyjmować odmowy i dopytywać, zachęcać, przeciągać konwersację. Właśnie tutaj pojawia się pierwszy zgrzyt – telemarketing marnuje nasz czas.

Drugi zgrzyt to fakt, że ostatnimi czasy po drugiej stronie słuchawki nawet nie ma człowieka. Zamiast tego rozmawiamy ze specjalnie przygotowanymi botami, które aktywują wcześniej przygotowane nagrania. To również nie jest coś, na co chcemy tracić nasz czas, a już na pewno nie w chwili, kiedy jesteśmy zwyczajnie zajęci.

Nasz iPhone dzwoni. Okazuje się, że to telemarketing

Jeżeli korzystamy z urządzeń od Apple, na których mamy iOS, wtedy możliwe jest wykorzystanie systemowego wyciszania telefonów od nieznanych ludzi. Chodzi o to, że połączenia od tych, którzy nie są zapisani w naszym smartfonie, a do tego nie widnieją na liście ostatnich połączeń i nie są sugerowani przez osobistego asystenta Siri, zostaną odrzucone.

Telemarketerzy , Źródło zdjęć: © Getty Images | Peter M. Fisher
Telemarketerzy
Źródło zdjęć: © Getty Images | Peter M. Fisher

Takie rozwiązanie ma swoje zalety, ale nie da się ukryć, że istnieją też wady. Niestety automatyczne odrzucanie sporej części połączeń kiedyś może sprawić, że zwyczajnie nie dotrze do nas ważny telefon z numeru, który po prostu nie miał z nami wcześniej kontaktu. Coś za coś.

Mamy telefon z Androidem i dzwonią do nas telemarketerzy

Zdecydowana większość smartfonów z Androidem ma możliwość identyfikacji rozmówcy i ochrony przed spamem. To przydatna funkcja, która korzysta z tego, że telefon będzie wysyłać informacje o połączeniach do Google.

Wystarczy otworzyć aplikację Telefon, przejść do Więcej opcji, następnie do Ustawienia, a później już tylko upewnić się, że mamy włączone Spam i Filtrowanie połączeń. Usługa Google Identyfikacja rozmówcy jest przydatna, ponieważ wyświetla nazwy firm, które posiadają wizytówkę w Google Moja Firma. Na oficjalnej stronie można jeszcze wyczytać, że usługa dodatkowo szuka odpowiedników w katalogu z informacjami o ludziach dzwoniących ze służbowych kont.

Wartościowe jest również to, że możemy samodzielnie oznaczać różne połączenia jako spam. Po pierwsze, skutkiem będzie brak otrzymywania kolejnych połączeń z tego numeru. Po drugie, zgłaszanie połączeń jako spam, w większej skali przyczynia się do skutecznego rozpoznawania spamu – czasami jako ID rozmówcy wyświetli nam się "Podejrzenie spamu", albo na przykład "Spam".

Alternatywą dla tego wszystkiego zawsze mogą być dodatkowe aplikacje. Jest ich naprawdę sporo i wszystkie dają zwiększone prawdopodobieństwo ochrony przed niechcianymi połączeniami od telemarketerów. Użytkownicy systemu Android mogą na przykład sprawdzić aplikację Truecaller.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.