Social media to dziś serce marketingu online

Social media to dziś serce marketingu online11.12.2015 07:53
Źródło zdjęć: © chip.pl

Media społecznościowe gromadzą ludzi, którzy publikują w nich swoje prywatne treści, ale dzielą się też reklamami różnych firm. Taki wirusowy sposób rozprzestrzeniania się treści może być szansą dla marki na zaistnienie w sieci i dotarcie do nowych konsumentów.

A jest o kogo walczyć, bo tylko w Polsce na Facebooku zarejestrowanych jest 13,4 miliona użytkowników. Na świecie miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec września 2015 wynosiła 1,55 miliarda, czyli o 14 proc. więcej niż w 2014 roku. O 17 proc., czyli do 1,01 miliarda, wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal. Ale przecież Facebook to nie wszystko! Popularny ostatnio szczególnie wśród nastolatków i dwudziestolatków Snapchat w Polsce zyskał ponad milion użytkowników. Nie można zapominać też o Instagramie, z którego korzysta 3,2 miliona Polaków, z czego 75 proc. to ludzie w wieku 13-24 lat, czyli ci, którzy już są świadomymi konsumentami i będą wydawać coraz więcej pieniędzy.

Warto też zauważyć, że według statystyk Pew Research Center kanały social media przestały być zajmowane wyłącznie przez młodych ludzi. Coraz więcej użytkowników ma ponad 65 lat. Co to oznacza dla firm, które planują kampanie w internecie? Przede wszystkim to, że mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców, ale też coś jeszcze. Do niedawna, żeby dotrzeć do starszych użytkowników, trzeba było podejmować działanie w tradycyjnych mediach, które dziś są zastępowane przez sieci społecznościowe. Za kilka lat emeryt sprawnie posługujący się tabletem nie będzie nikogo dziwił.

Rośnie też czas spędzany przez Polaków w kanałach social media. Dziś użytkownik internetu w Polsce spędza w nich średnio 4,9 godziny dziennie, co daje nam 13 miejsce na świecie. To oznacza, że potencjał reklamowy mediów społecznościowych jest istotny i nie można go pominąć przy ustalaniu budżetów kampanii reklamowych.

Różnorodność platform oraz coraz bardziej zróżnicowana grupa użytkowników mediów społecznościowych sprawiają, że nasze działania reklamowe również mogą być niestandardowe ? lecz także je warto wcześniej zaplanować. Gwarancję dobrego planowania daje agencja social media, taka jak np. Newcast *? do właściwie przeprowadzonych działań *konieczna będzie współpraca z partnerem mającym doświadczenie w tego rodzaju kampaniach. Oczywiście, zdarzają się sytuacje, kiedy trzeba działać impulsywnie czy nawet improwizować, ale to tylko potwierdza fakt, że prowadzenie kont w mediach społecznościowych powinniśmy oddać w ręce profesjonalistów.

Dynamika mediów społecznościowych zmienia się tak naprawdę każdego dnia, ale dzięki temu każdy może odnieść w nich sukces. Nie ma jednego sposobu na reklamę na Facebooku, który będzie skuteczny dla każdego.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: W końcu dowiedzieliśmy się kto jest twórcą bitcoin

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.