Skype - jak działa? Wyjaśniamy, jak dzwonić, założyć konto i co będzie niezbędne

Skype - jak działa? Wyjaśniamy, jak dzwonić, założyć konto i co będzie niezbędne10.04.2020 13:23
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Skype

Epidemia koronawirusa zmusza większość z nas, do pozostawia w domach, więc rozwiązania ułatwiające nam kontakt online cieszą się coraz większą popularnością. Skype jest jedną z takich opcji. Wyjaśniamy, jak rozpocząć korzystanie ze Skype'a.

Chociaż obecnie to Zoom cieszy się największą popularnością wśród osób, które chcą przeprowadzać wirtualne spotkania, to Skype wciąż jest łatwą i bezpieczną opcją, z którą warto się zapoznać. By przeprowadzić rozmowę za pośrednictwem tej aplikacji potrzebne będzie:

  • Aplikacja Skype
  • Stabilne połączenie z internetem
  • Komputer i zestaw słuchawkowy, laptop lub smartfon.

Aby rozpocząć korzystanie ze Skype'a konieczne będzie pobrania i zainstalowanie aplikacji na komputerze lub smartfonie. Program możecie pobrać np. z bazy serwisu dobreprogramy.pl. Aby zainstalować Skype należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Następnie konieczne będzie założenie bezpłatnego konta. Po zalogowaniu się na nie, możecie zacząć rozmawiać.

Jak dzwonić w aplikacji Skype?

Rozmowy prowadzone za pośrednictwem aplikacji są bezpłatne.

  • By wykonać połączenie do innego użytkownika należy znaleźć tę osobę na liście "Kontakty"
  • Wybrać przycisk oznaczony słuchawką lub kamerą. W pierwszym przypadku połączymy się jedynie głosowo - w drugim będziemy mogli prowadzić wideo-rozmowę.
  • Kończenie rozmowy następuje przez kliknięcie ikonki odłożonej słuchawki.

W dowolnym momencie możemy przekształcić czat głosowy na wideo lub na odwrót - wystarczy kliknąć w odpowiednią ikonkę.

Zobacz też: Pierwsze kroki z Asystentem Google

Jak przeprowadzić rozmowę grupową przez Skype?

Przez Skype możemy rozmawiać w więcej, dzięki opcji rozmów grupowych. By rozpocząć połączenie z większą ilością osób należy:

  • Na liście Rozmowy kliknij przycisk nowej rozmowy.
  • Wybierz wszystkich uczestników, do których chcesz zadzwonić.

W większej grupie również możemy prowadzić wideo-rozmowy i możemy dowolnie przełączać się pomiędzy dwoma opcjami. Warto wiedzieć, że jeśli będziemy prowadzić rozmowę z więcej niż 25 uczestnikami, to nie zostanie wywołany dzwonek połączenia - uczestnicy mogą dołączać jedynie przez opcję "Dołącz do rozmowy".

Jak dzwonić na telefon prze Skype?

Dzwonienie przez Skype na telefony stacjonarne lub komórkowe jest możliwe, jednak nie jest to opcja bezpłatna. W tym celu możemy doładować jednorazowo konto Skype lub wykupić abonament. Pełną ofertę znajdziecie na stronie producenta.

Wykonanie samego połączenia na telefon jest bardzo łatwe:

  • Otwieramy klawiaturę numeryczną
  • Wybierz odpowiedni kontakt lub wpisz numer ręcznie
  • Rozpocznij połączenie tak, jak w przypadku rozmów z innymi użytkownikami Skype.

Skype to wygodne i bezpieczne urządzenie do przeprowadzania rozmów przez internet. Jeśli jednak nie będzie zadowoleni, zawsze możecie odinstalować aplikację i usunąć konto. Jak to zrobić, wyjaśniliśmy w tym poradniku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.