Sciśle tajne Apple

Sciśle tajne Apple23.06.2009 12:30

Mnóstwo bramek bezpieczeństwa, "wachlowanie" pracowniczymi plakietkami, stały monitoring - to nie opis kwatery głównej CIA w Langley, ale codzienność pracowników Apple, zajmujących się najściślej chronionymi projektami. Serwis New York Times, powołując się na wypowiedzi zatrudnionych w koncernie osób, opisuje korporacyjną rzeczywistość, w której nie ma miejsca na żaden wyciek informacji.

Na stronie internetowej dziennika The New York Times opublikowany został artykuł, poruszający kwestię polityki informacyjnej Apple. Wczytując się w komentarze byłych lub obecnych (cytowanych anonimowo) pracowników firmy można dojść do wniosku, że dbałość zarządu spółki o ochronę tajemnic handlowych zasługuje na miano obsesyjnej i paranoicznej.

Źródło zdjęć: © (fot. Apple)
Źródło zdjęć: © (fot. Apple)

Osoba o nieujawnionych personaliach obok wspomnianych wyżej środków bezpieczeństwa wymienia kolejne: pracownicy zajmujący się najbardziej tajnymi projektami, np. testerzy nowych produktów, muszą w czasie pracy okrywać urządzenia czarnym materiałem i włączać czerwone światła ostrzegawcze, gdy urządzenie nie jest zakryte. Inny, były już, pracownik koncernu opowiada o tym, jak Philip Schiller, szef marketingu w czasie wewnętrznych spotkań dotyczących nowych produktów podawał nieprawdziwe informacje o ich funkcjach bądź cenie. Informacje te, jeśli wydostaną się do mediów, są wykorzystywane do zidentyfikowania źródła przecieku - pracownik taki jest oczywiście zwalniany.

Niekiedy pracownicy Apple są równie zaskoczeni nowościami produktowymi spółki, jak konsumenci czy media. Edward Eigerman, który przez cztery lata pracował w Apple na stanowisku inżyniera systemów, ujawnił NYT, ze nikt z jego współpracowników nie spodziewał się wprowadzenia iPoda.

Sprawa Macintosha

Przedstawiciele Apple nie udzielają się na blogach korporacyjnych i serwisach społecznościowych. Apple, chroniąc swoje tajemnice, nie unika też sali sądowej. Kilka lat temu firma oskarżyła kilku blogerów piszących o produktach firmy o naruszenie tajemnicy handlowej. Wtedy sąd przyznał rację internetowym publicystom. Mniej szczęścia mieli prowadzący serwis Think Secret, również relacjonujący doniesienia z obozu Apple. Koncern najpierw pozwał autorów strony, a potem doprowadził do jej zamknięcia ( było to warunkiem zawarcia ugody ).

Opisywane praktyki Apple mogą być konsekwencją historii pierwszego komputera Macintosh - firmy konkurencyjne, np. Microsoft, wiedziały o planach wprowadzenia sprzętu na rynek, zanim miał on swoją premierę.

Politykę informacyjną Apple najlepiej ilustruje przykład prezesa koncernu. O tym, że Steve Jobs przeszedł operację przeszczepu wątroby świat dowiedział się po dwóch miesiącach.

Więcej informacji: The New York Times

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.