Samsung na CES 2018. Niektórzy będą rozczarowani

Samsung na CES 2018. Niektórzy będą rozczarowani09.01.2018 07:42
Źródło zdjęć: © Youtube.com

Czym Samsung postanowił podbić tegoroczne targi CES w Las Vegas? Przekonajmy się, co zaoferowała firma, która chwali się, że pomaga robić ludziom to, czego nie mogą. W rolach głównych internet rzeczy oraz AGD i RTV.

Prezes Samsung Electronics North America Tim Baxter postanowił zacząć konferencję od podkreślenia, co będzie ważne podczas prezentacji. W tym roku bowiem nie tylko produkty, ale cała strategia połączenia tych przedmiotów jest głównym celem Samsung. Co to znaczy? Że firma będzie nie tylko skupiać się na produkcji nowych urządzeń, ale i na tym, by wszystkie działały w jednym ekosystemie.

Zanim jednak Baxter zdradził szczegóły, pochwalił się liczbami. Samsung to obecnie globalny lider na rynku lodówek i telewizorów. W USA zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych telewizorów oraz akcesoriów domowych. Jest to również szósta najbardziej wartościowa marka na świecie. Do tego rocznie przeznaczają 14 miliardów dolarów na badania oraz rozwój. Nieźle. Pieniądze idą między innymi na Samsung Next – program akceleracyjny dla start-upów z branży AR, autonomicznych samochodów i AI.

Źródło zdjęć: © Youtube.com
Źródło zdjęć: © Youtube.com

W końcu jednak przyszedł czas na gwóźdź programu, czyli ekosystem Samsunga: wearable, smattfony i usługi połączone jednym systemem oraz siecią. HS Kim z Samsung Electronics zapowiedział, że pojedyncza cyfrowa chmura będzie używana do obsługi wszystkich urządzeń. - Świat połączonych urządzeń jest dalej poszatkowany, chcemy go ze sobą złączyć – dodał.

Dlatego też zostanie udostępniony SmartThings – od wiosny 2018 roku będzie można korzystać z aplikacji, która połączy urządzenia Samsung w jedno.

Później Joe Stinziano, wiceprezes Samsung Electronics na USA, przedstawił nową wersję Smart TV. Dzięki funkcji The Universal Guide telewizor będzie mógł rekomendować nowe seriale swoim użytkownikom, ale to tak naprawdę tylko dodatek do połączenia urządzenia z Bixbym. Inteligentny asystent, konkurencja dla Alexy czy Google Home, będzie dostępna na telewizorach.

Mało tego, zapowiedziano powstanie Family Hub – domowego centrum zarządzania. Dzięki połączeniu wszystkich urządzeń ze sobą, będzie można uruchomić pralkę, sprawdzić przepisy na lodówce lub podejrzeć, co dzieje się u naszego niemowlaka. Wszystko to możliwe dzięki komendom głosowym oraz ekranom na drzwiach lodówki. Bixby ma również rozpoznawać głos i personalizować wiadomości – jeśli ktoś zapyta się o swój plan, dostanie uprzednią przygotowany przez siebie rozkład dnia.

Późnie zaś Alanna Cotton, wiceprezes Samsung Electronics USA przedstawiła dwa interesujące urządzenia. Pierwszym był Samsung Notebook 9 Pen – „laptop, który można zabrać wszędzie” i w zamierzeniu mający konkurować z serią Surface od Microsoft. Drugim zaś był Samsung Flip – cyfrowa tablica, która będzie służyć do zapisywania notatek czy przygotowania projektów w firmach. Flip ma pojawić się już w tym miesiącu w Europie oraz USA. Ceny nie podano.

Źródło zdjęć: © Youtube.com
Źródło zdjęć: © Youtube.com

Tych, którzy oczekiwali nowych smartfonów, musimy rozczarować: nie zaprezentowano nowych modeli Galaxy czy Note. Znaczna część projektów była pokazana zresztą bez wchodzenia w detale, ale z drugiej strony Samsung miał ograniczony czas, a chciał, żeby widzowie pamiętali o jednym: będą tworzyć zintegrowane środowisko dla swoich urządzeń. Tego zdecydowanie nie da się zapomnieć po prezentacji. Nie tylko stanowiło to lejtmotyw wydarzenia, ale padało z ust prowadzących co chwila. Wielkie słowa zawisły w powietrzu, zobaczymy co przyniosą czyny.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.