Rekordowa sprzedaż smartfonów. Apple znowu na szczycie - ale na jak długo?

Rekordowa sprzedaż smartfonów. Apple znowu na szczycie - ale na jak długo?04.03.2015 13:02

Według danych, opublikowanych przez firmę analityczną Gartner, pod koniec 2014 Apple'owi po czterech latach udało się odzyskać pozycję lidera światowego rynku smartfonów. Być może jednak na bardzo niedługo.

Miniony rok był dla branży komórkowej rekordowy. Przez cały 2014 sprzedano na całym świecie 1,2 miliarda smartfonów. Jednocześnie tego typu telefony stanowiły aż 2/3 wszystkich urządzeń mobilnych, które trafiły w ręce klientów. Wzrost, zanotowany w stosunku do 2013 roku, wyniósł aż 28 proc. Wszystkie te liczby wyraźnie pokazują, że pogłoski o spadku zainteresowania smartfonami są bardzo, bardzo przesadzone.

Szarych użytkowników interesuje jednak przede wszystkim co innego – walka o pozycję lidera i władzę nad całym smartfonowym światem. Tutaj od lat, mimo świetnego marketingu Apple'a i przekonywania klientów, że liczy się tylko on, niepodzielnie królował Samsung. Bogatsza oferta telefonów, dopasowanych do różnych wymagań i zasobności portfela, pozwalała mu prowadzić w rankingach sprzedaży od końca 2011 roku. Sukces iPhone'a 6 pozwolił to zmienić.

Według danych Gartnera Apple w ostatnim kwartale 2014 roku sprzedał na światowych rynkach 74,8 miliona iPhone'ów, zagarniając tym samym 20,4 proc. całego rynku. Jego największy rywal nie pozostał w tyle daleko z wynikiem 19,9 proc. I chociaż Apple ma co świętować, to wątpliwe jest, by nawet tę niewielką przewagę udało się firmie z Cupertino utrzymać.

Przede wszystkim tak wielki sukces iPhone'a 6 wynika ze sposobu, w jaki Apple podszedł do jego dystrybucji. Po raz pierwszy w historii uderzył na tak wielu rynkach jednocześnie, sprzedając urządzenie od razu w 130 krajach. Zwiększył też efektywność fabryk, produkując o 7 milionów telefonów więcej niż zakładał. Bardzo pomogła również umowa z China Mobile, największym chińskim operatorem komórkowym. Dzięki niej udało się zwiększyć sprzedaż iPhone'ów na terenie tego kraju o aż 70 proc. To wynik imponujący szczególnie jeżeli wziąć pod uwagę, że Chińczycy wybierają tradycyjnie raczej bardziej przystępne cenowo modele lokalnych producentów, takich jak Xiaomi, Lenovo czy Huawei.

Źródło zdjęć: © (fot. Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Wirtualna Polska)

Wszystko to może się jeszcze odwrócić. Zainteresowanie iPhone'em 6, które udało się wywołać sprawną kampanią marketingową, w końcu zapewne spadnie, a konkurenci zaatakują ze zdwojoną mocą. Szczególnie widać to teraz, podczas odbywających się w Barcelonie targów Mobile World Congress. Zaprezentowane przez Samsunga dwa modele nowego Samsunga Galaxy S6 spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem. Szczególnie na wyobraźnię klientów i specjalistów podziałał Galaxy S6 Edge z charakterystycznie wygiętym z dwóch stron ekranem.

Chociaż wygięty ekran można uznać za nowinkę niewiele wnoszącą, to jest to coś, czego Apple'owi nie udało się wprowadzić od lat. Coś naprawdę świeżego, oryginalnego, jednocześnie funkcjonalnego i niesamowicie designerskiego. Wygięty telefon sprawia wrażenie gadżetu przyszłości, odróżnia się od innych smartfonów i tworzy wokół siebie aurę wyjątkowości, na której dotychczas bazowały właśnie iPhone'y. Bardzo ciekawe będzie obserwowanie rywalizacji dwóch konkurentów. Oraz tego, co teraz wymyśli Apple, by spróbować utrzymać się na szczycie.

Na razie ograniczył się jedynie do przypominania użytkownikom, że aparat iPhone'a robi naprawdę świetne zdjęcia. Na swoich stronach internetowych i w nowej kampanii reklamowej pokazuje efektowne zdjęcia, które za pomocą jego telefonów wykonali użytkownicy. To oczywista odpowiedź na bardzo niekorzystne porównanie, które aparatowi iPhone'a zafundował podczas swojej konferencji Samsung.

Przedstawiciele koreańskiej firmy koncentrowali się przede wszystkim na pokazywaniu, o ile lepiej aparat nowych Galaxy pracuje w warunkach słabego oświetlenia. Bo chociaż telefony potrafią już robić naprawdę świetne zdjęcia, to fotografowanie ciemnych scen wciąż pozostaje ich słabą stroną. Urządzenia Samsunga mogą to w końcu zmienić, a kiedy trafią na rynek Apple'owi może już nie wystarczyć publikowanie w sieci efektownych fotografii i przekonywanie nas, że "iPhone też potrafi".

Przede wszystkim jednak firma z Cupertino aktualnie wydaje się być bardziej zainteresowana wprowadzeniem na rynek swojego zegarka, który – jak mówią już niektórzy – może się okazać największą klapą w jej historii. Jeżeli tak się stanie, a iPhone 6 straci miano najbardziej pożądanego smartfona na świecie na rzecz Galaxy S6 Edge, Apple może się nagle znaleźć w bardzo trudnej sytuacji.

_ DG _

Zobacz także --> Nowe smartfony prosto z MWC - nasze wrażenia!

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.