Reklamy mobilne w natarciu, klienci w odwrocie

Reklamy mobilne w natarciu, klienci w odwrocie18.11.2010 23:44
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Reklamy mobilne poprzez SMS w pięciu największych krajach Europejskich (EU5) dosięgnęły już telefony 100 mln klientów - wynika z danych przedstawionych przez comScore

We wrześniu 2010 roku 43,6% mieszkańców Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii oraz Włoch otrzymało na swoje telefony reklamę za pomocą wiadomości SMS. Najczęściej były to informacje na temat produktu, usługi oraz marki.

Największą liczbę interakcji zanotowały wiadomości pochodzące od instytucji charytatywnych oraz organizacji non profit (11,6%). Na drugim miejscu znalazły się SMS-y z bonami oraz zniżkami (10,3%), a na trzecim - konkursowe (7,3%).

Z drugiej strony 57 mln klientów w ogóle nie reagowało na reklamy mobilne, wyświetlane np. podczas przeglądania stron internetowych poprzez telefony. Przy czym użytkownicy smartfonów byli narażeni na ich oglądanie dwa razy częściej, niż właściciele tradycyjnych telefonów.

Najwięcej reklam mobilnych wyświetlanych jest na ekranach smartfonów brytyjskich (dwie trzecie wszystkich) oraz francuskich. I to właśnie właściciele tego typu urządzeń najczęściej nie oglądają prezentowanych im przez reklamodawców treści.

We wrześniu mieszkańcy EU5 najczęściej korzystali na swoich telefonach z wiadomości tekstowych (82,1%), aplikacji (26,2%, nie wliczając tych preinstalowanych) przeglądania sieci (27,7%). Na kolejnych miejscach znalazło się słuchanie muzyki (25,2%) oraz korzystanie z sieci społecznościowych lub blogów (16,7%).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.