Powrót Lenovo do segmentu smartfonów

Powrót Lenovo do segmentu smartfonów21.04.2010 14:55
Źródło zdjęć: © Lenovo

Lenovo wiąże wielkie nadzieje z wprowadzeniem na rynek smarfonu na bazie systemu Android. Chiński producent komputerów zamierza w ciągu pięciu lat sprzedawać miliony tych urządzeń - tak aby wyniki sprzedaży osiągnęły wartość dwucyfrową

Lenovo wiąże wielkie nadzieje z wprowadzeniem na rynek smartfonu na bazie systemu Android. Chiński producent komputerów zamierza w ciągu pięciu lat sprzedawać miliony tych urządzeń, aby wyniki sprzedaży osiągnęły wartość dwucyfrową.

W ciągu najbliższych pięciu lat udział w dochodzie urządzeń przenośnych, do których Lenovo zalicza także netbooki, ma wzrosnąć z jednego do 10-2. procent - oświadczył prezes Yang Yuanqing przy okazji rozpoczęcia sprzedaży w Chinach modelu LePhone, który został po raz pierwszy zaprezentowany w styczniu tego roku na targach CES w Las Vegas.

Źródło zdjęć: © Dla LePhone przygotowano osobną klawiaturę, którą można dołączyć do smartfona (fot. Lenovo)
Źródło zdjęć: © Dla LePhone przygotowano osobną klawiaturę, którą można dołączyć do smartfona (fot. Lenovo)

Lenovo zamierza sprzedawać LePhone'a na razie jedynie w Chinach, ale w przyszłości znajdzie się na półkach sklepowych w innych krajach. W przeciwieństwie do produktów RIM i Apple'a producent widzi atuty LePhone'a w integracji popularnych chińskich serwisów i niskiej cenie. Na rynku Państwa Środka producent zamierza osiągnąć pozycję dominującą, podobną do tej, którą już teraz cieszy się w segmencie pecetów. W ten sposób Lenovo - światowy producent komputerów numer cztery - chce również zrekompensować sobie straty z kryzysowego roku 2009. który poważnie naruszył firmy także w tym sektorze rynku.

Plany Lenovo są ambitne. Za pomocą wielu innych produktów Chińczycy zamierzają przełamać dominującą pozycję Apple'a na rynku ruchomych usług internetowych. "Lenovo zainwestuje tyle, ile potrzeba, aby podbić ten rynek" - powiedział prezes zarządu Liu Chuanzhi w wywiadzie dla dziennika "China People's Daily". "Firma jest zdecydowana doprowadzić rywalizację z iPhone'em do zwycięstwa. Staramy się utrzymać ten sam poziom technologiczny albo nawet pójść jeszcze dalej”. - odgrażał się Liu Chuanzhi.

Dla Lenovo powrót do sektora urządzeń przenośnych oznacza kolejną zmianę strategii. Chińczycy w 2008 roku sprzedali dział urządzeń przenośnych za 100 milionów dolarów tylko po to, aby odkupić go teraz z powrotem za 200 milionów dolarów. Ze względu na ambicje i plany chińskiego koncernu można przypuszczać, że Lenovo może być potencjalnym nabywcą będącego w tarapatach amerykańskiego producenta Palm, który najwyraźniej już teraz sprawdza możliwości sprzedaży firmy.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.