Polskie Smart TV rośnie w siłę - 34 nowe, polskie aplikacje w telewizorach Samsunga

Polskie Smart TV rośnie w siłę - 34 nowe, polskie aplikacje w telewizorach Samsunga23.11.2012 08:30
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Od początku 2012 roku w telewizorach Samsunga pojawiły się 34 nowe polskie aplikacje, co stanowi blisko dwukrotny wzrost w stosunku do 2011 roku. Obecnie użytkownicy Samsunga mają do dyspozycji ponad 400 aplikacji, w tym pond 60 polskojęzycznych. Zauważalny jest też znaczny wzrost liczby urządzeń z funkcją Samsung Smart TV, w których nabywcy aktywują połączenie z internetem. Rosnące zainteresowanie Polaków dostępem do nowoczesnej platformy internetowej za pośrednictwem Smart TV jest związane z coraz szerszą ofertą różnorodnych treści rozrywkowych i informacyjnych.

W pierwszych trzech kwartałach br., liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do zasobów internetu była o ponad 140. większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku.

Wśród oferty aplikacji Smart TV, dużym zainteresowaniem Polaków cieszą się aplikacje lokalne. Obecnie w Samsung Apps dostępnych jest już ponad 6. serwisów lokalnych. W pierwszych trzech kwartałach br. pojawiły się 34 nowe aplikacje, co stanowi wzrost o blisko 178% w stosunku do tych, z których można było korzystać na koniec 2011 roku. Bardzo szybko rośnie też liczba aplikacji globalnych – obecnie jest ich już ponad 400.

Zauważalny jest także dynamiczny wzrost częstotliwości korzystania z serwisów polskojęzycznych. Łącznie w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowano ponad 1. milionów uruchomień aplikacji lokalnych. W pierwszych 9 miesiącach br. użytkownicy uruchamiali je niemal pięciokrotnie częściej (wzrost o 472%) niż w całym 2011 roku. Ich popularność związana jest przede wszystkim z dostępnością ponad 50 tysięcy różnorodnych i atrakcyjnych dla użytkowników materiałów wideo i gier. Są to m.in. filmy, seriale, programy rozrywkowe i publicystyczne, klipy muzyczne, audycje radiowe, gry – w tym edukacyjne, treści o charakterze lifestylowym, programy dokumentalne i podróżnicze, transmisje i retransmisje wydarzeń sportowych, audycje edukacyjne oraz wiele innych.

Wzrost liczby użytkowników aplikacji lokalnych w Samsung Smart TV to także wynik rosnącej liczby telewizorów podłączonych do internetu oraz większa wiedza użytkowników na temat zalet interaktywnych funkcjonalności nowoczesnych telewizorów. Wśród ogółu najbardziej popularnych aplikacji Smart TV z okresu od maja do września 201. roku, dominującą część stanowią IPLA, Iplex.pl, TVN Player i VOD.TVP.PL, które oferują szeroki wybór filmów i programów, w tym znane z kanałów telewizyjnych, a także ekskluzywne materiały VOD (wideo na życzenie).

Spośród aplikacji globalnych prym wiedzie YouTube on TV. Dużą popularnością cieszy się również widget Social TV, który pozwala na korzystanie z wybranych funkcji największych serwisów społecznościowych, jak Facebook, Twitter, Google Talk i YouTube.

Lista polskich aplikacji:

1 VOD.TVP.PL
2 tvn player
3 iplex.pl
4 Orange
5 Polskie Radio Czwórka
6 Poznaj Smart TV.

7 WP.TV

8 IPLA
9 VOD.pl
10 Strefa VOD
11 Baby Beetles
12 One Heart Channel
13 TV Darts Show!
14 Odgłosy Zwierząt
15 Znajdź Pary
16 Wyspa skarbów
17 MAS – The Puzzle Gra
18 Pexeso
19 mobiQ
20 Sssnake
21 Hangman for Kids
22 SmartPuzzle
23 Państwa Świata
24 Horoskop
25 Kobieta - WieszJak.pl
26 Demotywatory
27 Tuba.tv
28 Przepisy.pl
29 WYCIECZKI
30 Radio Internetowe PolskaStacja
31 RMFon.pl
32 Tuba.fm
33 Wiadomości
34 Finanse
35 Kina
36 Panorama Firm
37 Onet.pl Wiadomości
38 Onet.pl Biznes
39 Onet.TV Platforma
40 Telemagazyn
41 Polskie Radio
42 Forsal.pl
43 Conference Calendar
44 Pogody.TV
45 Kalkulatory Wynagrodzeń
46 Kalkulatory Urlopowe
47 Kalkulatory Podatkowe
48 Badanie wzroku
49 Telix.pl
50 Policja.pl
51 Lucky Numbers
52 Onet.pl Sport
53 londyn2012.tvp.pl
54 ME w Piłce Nożnej 2012
55 mobiFractions
56 Duckie Deck Sharing

57 Dzieci WP.PL

58 Pierwsza Pomoc
59 ABC Arika
60 Prawo jazdy
61 123 Arika
62 empik school

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.