Polacy nie rezygnują z SMS-ów Wciąż wysyłają ich 52 miliardy rocznie

Polacy nie rezygnują z SMS-ów Wciąż wysyłają ich 52 miliardy rocznie26.01.2015 12:50
Źródło zdjęć: © Fotolia

Czy rozwój i coraz łatwiejszy dostęp do komunikatorów internetowych i mediów społecznościowych wpłynął na liczbę wysyłanych wiadomości tekstowych? Według najnowszych danych nie za bardzo.

Jak myślisz, ile SMS-ów zostało wysłanych na świecie w 201. roku? Było ich więcej, czy mniej niż w poprzednim roku? Sam pewnie wysłałeś mniej SMS-ów niż jeszcze kilka lat temu i coraz częściej piszesz do znajomych korzystając z darmowych komunikatorów i aplikacji, które masz w swoim stale podłączonym do internetu smartfonie. Czy ma to wpływ na cały rynek telekomunikacyjny w Polsce?

W 201. roku na świecie zostało wysłanych 6,74 bilionów wiadomości tekstowych, bariera 8 bilionów przekroczona została w 2013, a według prognoz Portio Research w 2015 ludzie wyślą do siebie 8,29 biliona SMS-ów, to więcej niż kiedykolwiek wcześniej. W Polsce rekordowy dla krótkich wiadomości tekstowych był rok 2012. Statystyczny Polak wysłał wtedy około 1400 wiadomości, co w 37-milionowym kraju dało zawrotną liczbę prawie 53 miliardów SMS-ów. Obecnie pomimo niewielkiego spadku, wysyłamy ich nad Wisłą ponad 52 miliardy.
Dlaczego pomimo ogromnego wzrostu liczby osób korzystających z bezpłatnych komunikatorów internetowych i mediów społecznościowych drastycznie nie spadła wysyłka standardowych wiadomości tekstowych? Zapytaliśmy eksperta.

-Nawet jeśli sami nie wysyłamy SMS-ów już tak często, jak chociażby 5 lat temu, nie znaczy to, że znikają one z rynku –. mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl, firmy zajmującej się masową wysyłką wiadomości tekstowych – Kiedy czeka na nas taksówka, dostajemy o tym informację SMS-em, kiedy wykonujemy przelew, to kod potwierdzenia dostajemy również tą drogą. Podobnie z przypomnieniami o wizycie u lekarza, czy locie samolotem. Numer telefonu, jest dla nas ciągle głównym identyfikatorem, jeśli chodzi o kontakt z firmami i instytucjami. Trudno przecież oczekiwać, że pewnych branżach, takich jak finanse, prawo czy zdrowie, zamiast kontaktu na konkretny, przypisany do nas numer, ktoś będzie komunikował się z nami przez najpopularniejszy nawet serwis społecznościowy. Drugim argumentem, jest fakt, że telefon zawsze mamy przy sobie, dlatego informacje przesłane tą drogą odbierzemy szybciej – wyjaśnia Ogonowski.

Należy również dodać, że już 44. Polaków posiada smartfona, z czego 37% codziennie komunikuje się za pomocą komunikatorów internetowych. Jednak co dziwne wśród tej grupy, aż 73% deklaruje, że równie często korzysta właśnie z SMS-ów. Czy zatem możliwe jest utrzymanie równie wysokiego poziomu w jednym i drugim kanale komunikacji?

-Przewidywania, że coraz większą rolę w komunikacji, będą pełniły sieci społecznościowe i komunikatory internetowe są jak najbardziej zasadne. Postępująca smartfonizacja i coraz powszechniejszy dostęp do szybkiego internetu mobilnego, sprawia, że z mediów społecznościowych będziemy mogli korzystać niemal wyłącznie przez urządzenia mobile –. mówi Szymon Słowik redaktor portalu MarketingMobilny.pl -W ten trend wpisują się aplikacje Whatsapp, Messenger, Snapchat, Instagram. Sam znam przynajmniej kilka osób, które nigdy nie użyły Twittera na komputerze. Jednocześnie należy pamiętać, że każde medium ma swoje ograniczenia. W związku z tym pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarek, komunikacja SMS, czy e-mail z pewnością będą przez długi czas powszechnie stosowanymi kanałami komunikacji marketingowej i sprzedaży, stąd nie przewidywałbym jej drastycznego spadku w najbliższych latach – dodaje.

Jeśli ciągle zastanawiasz się, dlaczego SMS-y są ciągle tak popularne, zastanów się, czy oderwałbyś się od tego tekstu, gdybyś usłyszał dźwięk przychodzącej wiadomości. Jeśli tak, to nie przejmuj się, podobnie zrobiło by 9 na 1. Polaków.

Źródło: SMSApi.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.