Poczta od Facebooka rozniesie konkurencję?

Poczta od Facebooka rozniesie konkurencję?15.11.2010 10:57
Źródło zdjęć: © Gizmodo

Przygotujcie się, nadchodzi Poczta od Facebooka. Według źródeł, webmailowy klient poczty zintegrowany z Jaśnie Nam Panującym Portalem Społecznościowym zadebiutuje w przyszły poniedziałek. Na miejscu Google'a, Yahoo czy Hotmaila zacząłbym się bać.

Facebook posiada 50. milionów aktywnych użytkowników. Gmail może się pochwalić użytkownikami w liczbie 170 milionów, Yahoo - 303 milionami, a zwycięzcą rankingu pozostaje Hotmail - 364 milionów. Oczywiście, nie każdy użytkownik Facebooka skorzysta z opcji poczty, ale wysoce prawdopodobne jest, iż wielu z nich zrobi inaczej.

Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że prawie każdy zaloguje się do tej usługi, nawet jeśli będzie to oznaczać posiadanie dwóch kont pocztowych. A zresztą, ludzie przyzwyczaili się już do wewnętrznego systemu wiadomości na Facebooku. Wprowadzenie usługi Poczty byłoby po prostu małym ułatwieniem dla nich - wszystko znajdowałoby się na jednym serwisie.

Facebook dobrze wie, z kim często się kontaktujesz lub z kim utrzymujesz bardziej zażyłe stosunki, co ułatwi mu segregowanie poczty, tak jak w Priorytetach w Gmailu. Wiadomość od narzeczonej/żony oczywiście wyląduje na samym początku, a spam od nadgorliwego znajomego na dnie drabiny priorytetowej. Koniec końców, Facebook zawsze nadawał priorytety różnym przekazom wiadomości, jak to ma miejsce na przykład w Aktualnościach, a jeśli dołączy się do tego wymianę informacji z zewnętrznymi systemami poczty elektronicznej, to mamy zwycięzcę.

Z drugiej strony, strona Facebooka często bywa blokowana na komputerach w pracy - brak możliwości odebrania ważnego mejla mógłby być poważnym minusem tej opcji. Szukając wad, można także wspomnieć o szerokim zakresie usług dodatkowych udostępnionych np. przez konkurenta - Google w ramach konta na Gmailu - np. Google Docs, Mapy, Współrzędne, lepiej działający i bardziej stabilny Czat, powiązanie z Androidem, a także Kalendarz - wszystko w jednym miejscu. Facebooku, przebij to.

wydanie internetowe www.gizmodo.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.